בני משפחתו של אבי בן ציון, תושב הבקעה שנרצח לפני כשלושה שבועות בציר אלון בשומרון, הכריזו היום (ראשון) על פתיחת מאבק ציבורי ומשפטי עד להכרה ברצח כאירוע לאומני. כזכור, בתחילת דצמבר נדרס בן ציון, ובהתחלה דווח כי מדובר בפיגוע דריסה. שבועיים לאחר מכן, טענה המשטרה כי מדובר בשוד רכב שהסתבך.

מאבק המשפחה מגיע בעקבות הודעת המשטרה והשב"כ על כך שמדובר באירוע פלילי. שלושה ערבים נעצרו בחשד לביצוע המעשה. במסיבת העיתונאים השתתפו גם ראש מועצת בקעת הירדן דוד אלחיאני, קב"ט מועצת יש"ע שלמה ועקנין, ועו"ד חור אוריאל ניזרי מארגון חוננו.

בתו של אבי, רוויטל, פתחה ואמרה: "לפני כשלושה שבועות התהפך עלינו עולמינו. כל פעם שאני מתעוררת אני לא מאמינה שהסיוט הזה, זה הסרט שבו אני חיה. אבא שנתן לנו עוגן, לאמא והאחיות, אבא היה אדם מחבק, עוזר חייכן נמרץ התחנך בתנועת נוער, מ"פ בגולני, איש אדמה שהעסיק פלסטינאים 40 שנה, האמין בדו קיום. אני לא מבינה איך זה קרה דווקא לו ולנו".


"המשטרה והשב"כ עדיין חוקרים אבל כבר שמענו גרסאות שלא נותנות לנו מנוח. כמה גניבות רכב נגמרות ברצח? אם היתה להם כוונה רק לקחת את הרכב אבא שלי היה איתנו". הבת הוסיפה כי "לאחרונה אנחנו שומעים על כל מיני מקרים שמתחילים כמשהו פלילי ונגמרים כלאומני. זה נשמע שמישהו מנסה להסתיר ולטייח את הדברים. אנחנו יוצאות במאבק כי חשוב לנו שהרוצחים יקבלו את העונש המגיע להם, והמדינה תיתן לזה מענה. אנשים חשופים לסכנות בכל מקום במדינה היום זה המשפחה לשנו ומחר זה יכול להיות המשפחה שלכם".

האלמנה ניבה חשפה כי מהמידע שנמצא בידי המשפחה הרוצחים ביצעו וידוא הריגה באבי ולאחר שפגעו בו נסעו רוורס ודרסו אותו פעם נוספת. "משטרת ישראל לא דיברה איתנו במשך שבועיים, וכשהגיעו לבסוף טענו שמדובר באירוע פלילי. סיפרו לנו סיפורי בדים שלא מסתדרים עם הממצאים. כל החברים וכל הקרובים והשכנים מחזקים אותנו ואנחנו לא נשקוט ולא ננוח עד שהאמת תצא לאור".

ראש המועצה דוד לחיאני קרא לפתוח את החקירה מחדש ולהקפיא את הגשת כתב האישום עד לבדיקה נוספת של הממצאים החדשים הקיימים. "לאור הממצאים החדשים אני קורא לכל הגורמים לקחת את החקירה לידיים ולהורות על פתיחת חקירה מחודשת ולהכיר ברצח כלאומני. לחיאני אמר כי שוחח עם שר הבטחון וגורמים צבאיים בכירים וכולם אמרו לו שמדובר ברצח לאומני. "איך קרא שזה השתנה פתאום?".
עו"ד חור אוריאל ניזרי המייצג את המשפחה מטעם ארגון חוננו מסר: "עד היום שמענו מספר גרסאות לאירוע. מבחינתנו מדובר ברצח על רקע לאומני, ואנחנו נפעל בכל המישורים בכדי שהרשויות יכירו בכך". עו"ד ניזרי הזכיר את פרשת רצח נתנאל עראמי הי"ד שרק לאחרונה הוכר כרצח לאומני בעקבות מאבק ארגון חוננו.

קב"ט מועצת ישע שלמה ועקנין תיאר את תופעת חטיפות הרכבים שמאפייניה לאומניים. "מזה שנים רבות אנחנו מתריעים על סכנת חטיפת הרכבים. רק לפני שנתיים היה מקרה דומה שניסו לעצור רכב בין עפרה לבית אל ולפגע והוכח שמדובר במחבלים. אי אפשר לקרוא לזה שוד. המציאות האיו"שית בה הם מפגעים ביהודים, ורק ביהודים מוכיחה זאת. אם רצונם ברכב משוכלל יש המון רכבים אבל הם לא יעזו לעשות זאת לפלסטינים אלא רק לישראלים".