היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, שלח למזכיר הממשלה מכתב בו הוא מודיע כי תקופת הבחירות, לצורך הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, תחול מהתאריך שבו הכריז ראש הממשלה על בחירות, כלומר ה-2.12.2014.

במכתב ציין היועץ את ההנחיות ביחס למינויים בתקופת בחירות, והתייחס גם למינוי בכירים, בהמשך לפנייתו של השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', לברר האם ניתן לבצע את מינוי המפכ"ל עוד קודם לבחירות. במכתבו כותב היועץ כי "בהתאם לעקרונות שצוינו לעיל, יש ככלל להימנע מאיוש משרות בכירות באמצעות ועדת איתור... כלל זה יחול גם על ועדות איתור שהחלו פעילותן קודם לתקופת הבחירות אך טרם מסרו את החלטתן".

פירוש הדבר הוא שמינויו של האלוף גדי איזנקוט לתפקיד הרמטכ"ל יאושר, אך מינוי המפכ"ל וראש השב"ס הבאים ייאלצו לחכות לפחות עד חודש אוגוסט. למרות זאת, כותב היועץ המשפטי כי רק במקרים חריגים בהם יש חיוניות לאיוש מיידי של המשרה באופן קבוע ולא ניתן למצוא לכך פיתרון הולם וסביר, תיתכן אפשרות למינוי תוך בדיקה קפדנית.

כרגע ישנו דין ודברים בין משרדו של ויינשטיין לבין לשכת המפכ"ל, ובלשכתו של היועץ המשפטי נוטים שלא לאשר את אפשרות הבחירה, והם כרגע בוחנים האם ניתן להמתין עם ההחלטה מספר חודשים.

במכתב שנשלח למזכיר הממשלה, אומר היועץ המשפטי כי ביסוד המגבלות על מינויים בתקופת בחירות אומר שיקול כפול: "הממשלה אינה פועלת עוד מכוח אמון הכנסת אלא מכוח הרציפות, ושנית, קיומו של חשש מוגבר להעדפת שיקולים מפלגתיים להליכי מינוי ערב בחירות. על אלו יש להזכיר גם את החשש ליצירת עובדות מוגמרות שאמורות להעמיד ממשלה נבחרת לקראת מצב בלתי הפיך".

היועץ מסכם: "חרף העובדה שלמינויים בתוקפת הבחירות יש רגישות מיוחדת ונדרש לגביהם איפוק רב, אין לומר כי יש להימנע ממינויים גם בתקופת בחירות, אף אם הם בכירים באופיים, זו שאלה של שיקול דעת".