מנהל בית הספר ע"ש אלתרמן בתל אביב, רם כהן, יידרש לספק הבהרות בנוגע להתבטאות שהשמיע במסגרת ראיון טלוויזיוני בו הודה כי "יתקשה" לקבל לבית ספרו מורים המתגוררים מעבר לקו הירוק.


במכתב שנשלח לכהן על ידי נציבות שוויון זכויות בעבודה, המסונפת למשרד הכלכלה, הובהר כי אי קבלת מורים לעבודה על רקע מקום מגוריהם מהווה אפליה אסורה. לאור זאת נדרש כהן להעביר את הבהרתו לנציבות תוך 14 ימים.

הראיון המדובר התקיים בתחילת השנה בחדשות ערוץ 2 על רקע פרשת המורה אדם ורטה. כהן, שיצא להגנתו של ורטה, נדרש על ידי המראיינים להתייחס לסוגיית העסקת עובדים מורים המתגוררים בהתנחלויות.בתשובתו הודה כהן כי לראייתו ישנה בעייתיות בדבר ואמר כי "יתקשה" להעסיק מורה שיבקש להתקבל לעבודה תחתיו אם מקום מגוריו אינו בתחומי הקו הירוק.


בימים האחרונים התקבלה תלונה בנושא בנציבות שוויון הזכויות בעבודה, שם הוחלט לדרוש מכהן הבהרות, דבר שנמנע מהנציבות עקב העדר תלונה עד כה.

שר הכלכלה נפתלי בנט, הממונה על הנציבות מתוקף תפקידו, התייחס לדבריו של כהן ולמכתב שנשלח אליו ואמר: "אפלייה בקבלה למקום עבודה על רקע מקום מגורים היא פסולה, ודאי כשהיא מונהגת על ידי איש חינוך. משרד הכלכלה ואני כשר ננקוט בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לוודא כי איש לא יופלה לרעה רק מכיוון שכתובתו אינה תואמת את השקפת העולם של מעבידו".