לשכת המפכ״ל שלחה הבוקר מייל למפקד המחוז הדרומי במשטרה, ניצב יורם הלוי, כדי שיסביר את העדרותו מטקס הענקת העיטורים של המשטרה. 

גורמים בכירים במשטרה אמרו ל"מעריב אונליין" כי הסיבה להעדרותו של הלוי היא מתיחות בינו לבין קצינים אחרים במשטרה.״ההחלטה שלו לא לבוא פוגעת בשוטרים. הוא צריך להתעלות על עצמו, בטח אם הוא רואה את עצמו במועמד ראוי לתפקיד המפכ״ל. ההתנהלות שלו על רקע יחסים אישיים בעייתים באה לידי ביטוי גם במקומות אחרים, וזה חבל ועצוב״.
בינתיים הספיק ניצב הלוי להגיב אל הדואר האלקטרוני ומלשכתו הסבירו שהוא היה, רק שלא בא לשבת בשורה אחת עם כל הניצבים, אלא בחר לשבת עם השוטרים. הבכיר במשטרה אמר למעריב אונליין כי ההתנהלות הזו היא רק חלק מתוך מערכת יחסים מתוחה בין המפכ״ל לבין מפקד המחוז הדרומי.

במהלך הטקס הוענקו הוענקו עיטורי אומץ, עיטור המופת וצל"ש המפכ"ל לקצין מג"ב שקפץ לתוך מכונית תופת בדרכה לפיגוע כדי לעצור את המחבל, שני שוטרים שבמהלך מבצע 'צוק איתן' שלא היססו וחילצו מתוך האש המשתוללת אדם שנלכד בלהבות לאחר פגיעת טיל, שוטרי וקציני יחידות מיוחדות של משטרת ישראל שהסתערו תוך סיכון חייהם אל מול מחבלים חמושים ושוטר תנועה שהגיע לזירת פיגוע, הסתער על המחבלים ומצא את מותו בניסיון להציל אזרחים חפים מפשע. בטקס הטקס נערך בתיאטרון ירושלים במעמד נשיא המדינה, השר לביטחון פנים, מפכ"ל המשטרה וסגל הפיקוד הכללי.