המערכת החורפית מגיעה הבוקר (ד') לשיא של העונה הנוכחית, כשכמויות גדולות של גשם בליווי סופות רעמים, אמורות לפקוד את שמי ישראל לאורך רוב שלבי היום. 

עומסי התנועה עד כה מעטים ביחס למצופה. בצפון, כביש 4 דרום מעין המפרץ עד צומת מסריק. בכביש 75 לכיוון מערב בין יגור לקישון ובכביש 89 לכיוון מערב מצומת כברי עד בן עמי. ישנו עומס גם בכביש 443 בעקבות תקלה ברמזורים. בדרום יש הצפות בצומת שער הנגב ובצומת עוזה בנתיבי הכבישים והתנועה מתנהלת באיטיות.


נתיבי איילון משני הכיוונים, כרגע זורמים בצורה תקינה. במשטרה כבר ערוכים להצפות של כבישים וסגירה של צירי תנועה, כאשר המשמעות ברורה: כמו ביום ראשון בשבוע שעבר, אלפים רבים של נהגים יבזבזו אלפי שעות בפקקי תנועה ענקיים. כבר במהלך היום פנו במשטרה לציבור הנהגים בבקשה: צאו בבוקר שעה קודם. כל הרשויות המקומיות נערכו בכוחות מתוגברים כדי לקדם את הסערה, כאשר חשש ממשי קיים להצפות במקומות הנמוכים, בעיקר בדרום הארץ.


מפלס הכנרת עלה במהלך הערב והלילה עד הבוקר ב-3.5 ס"מ. המפלס עומד כעת על מינוס 212.83 מטרים מתחת לפני הים, 17 ס"מ בלבד, מעל הקו האדום התחתון. עד כה, במרכז הארץ ירדו כמויות הממטרים הגבוהות ביותר. בין 60 ל-100 מ״מ באזורים כמו נתב״ג ואלקנה. מעל הכנרת 20 מ״מ, בגליל העליון והגולן  40-30 מ״מ. נחל האיילון הגיע לשיא זרימתו לגשם זה בשעה -03:00: עם 60 קוב/שנייה, ואז התחיל לרדת. בבוקר הוא עמד על 30 קוב/שנייה. 


באיזור גוש דן, הרשויות המקומיות מעריכות כי התשתויות ישרדו והמראות של סופות השנה שעברה לא יחזרו. בבת ים, בה נרשמו הצפות בשנה שעברה ערכו ישיבת חירום מיוחדת בעירייה ותגברו את הצוותים העירוניים. בתל אביב מקווים הבוקר לראות תוצאות.

בצפון, שלג קל ירד הלילה בחרמון בגובה כחמישה סנטימטרים, אך במקום שלציבור אין גישה ולכן ישנה אכזבה מסויימת אצל מנהלי האתר. הכנרת נצבת היום רק סנטימטרים ספורים מעל הקו האדום התחתון. באיזור הדרום,  מורגשת הסערה במלוא עוצמתה. באשדוד נמדדו 32 מילימטר של גשם ויש רוחות חזקות. בבאר שבע אין עדיין גשם ובמדבר יהודה השיטפונות רגילים לעונה.
קינן גרינשפון, קצין אגף התנועה במשטרת תל אביב אמר הבוקר בגל"צ: "הכבישים מתנהלים בשגרה, ישנו גשם לסירוגין אין משהו חריג וניתן לסוע בצירים בלי בעיה. יש מעט עומסים באיילון, אנחנו לא צופים שנחל איילון יעלה על גדותיו אבל אנחנו ערוכים לכל תרחיש. כרגע אני מעודכן לגבי שאר הארץ, אין משהו חריג בצירים.


"שוטרים פרוסים בצירים וערוכים לתת שירות. אנחנו בכוננות מוגברת, יותר שוטרים מהשגרה ויותר ניידות שפרוסות בשטח, איפה שאנחנו צופים שיהיו בעיות, אנחנו ערוכים בנקודות האלו עם ציוד שאנחנו בעזרתו מטפלים בהצפה. כמובן לכל נקודה כזאת יש דרכים חלופיות".