יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן טוען כי הפער בין העשירים לעניים הוא אסון לאומי, כהגדרתו, ומאשים את הממשלה באדישות לנתונים שמעידים על כך כי ההשקעה בתקציבים חברתיים בישראל היא הנמוכה מבין המדינות המפותחות:  "לממשלה לא אכפת, הם מסרבים לראות את האדם העני. גם עם העלאת שכר המינימום ל-5,300 שקלים קשה לצאת ממעגל העוני. ישנם 15 אלף מורים עובדי קבלן, ככה רוצים לשפר את החינוך? בבתי חולים העובדים והרופאים והאחיות החלו להיות עובדי קבלן, זה בושה שבקואליציה נאבקים על סוגיית המיסוי מתיירות מרפא" אמר ניסנקורן בכנס שדרות לחברה וידידות.




שבוע בלבד נותר למשרד האוצר, ההסתדרות והמעסיקים להגיע להסכמה על דרישות ההסתדרות בנושאי צמצום הפערים החברתיים בטרם תפרוץ שביתה כללית במגזר הציבורי והשביתה נראית קרובה מתמיד. היום (רביעי) פוצץ המו"מ בין הצדדים ובכנס שדרות בו נאם יו"ר ההסתדרות, ספגו בכירי האוצר מתקפה חריפה מצידו כשהאשים אותם בחוסר תום לב בגישתם לפתרון בעיית היקף העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי. "ישנם 15 אלף מורים עובדי קבלן, ככה רוצים לשפר את החינוך? בבתי חולים העובדים והרופאים והאחיות החלו להיות עובדי קבלן, אבל בקואליציה נאבקים על סוגיית המיסוי מתיירות מרפא" אמר ניסקורן שקרא לשר האוצר לפיד להיכנס לעובי הקורה: "יש כתובת אחת - שר האוצר ובידו להחליט שמשנים את שכר המינימום, מצמצמים את העוני ומשנים את מצב עובדי הקבלן. משרד האוצר עושה הכל למסמס את הנושא. אין תירוצים ואי אפשר ללכת מאחורי צוותים מקצועיים, מי שבא לעשות שינוי צריך לקבל החלטות. אם הנושא לא ייפתר, ההסתדרות תלחם ואנחנו נלחם ללא פשרות. הוועדים החזקים ישבתו בשביל החלשים".

 
 במשרד האוצר דוחים על הסף את הביקורת של יו"ר ההסתדרות ואומרים בתגובה: "ההסתדרות שוב מגינה על העובדים החזקים ביותר הנשלטים על ידי האיגודים הגדולים ומסרבת לתת את הסכמתה לכך שהעלאת שכר המינימום תתמקד בעובדים החלשים הזקוקים באמת לתוספת זו". עוד טוענים באוצר כי למעשה ההסתדרות היא זו שמסרבת לדבר על סיכום הכולל את הנושאים החשובים שעומדים על סדר היום כמו הסדרת שכר מקסימום בשירות המדינה, גמישות ניהולית וטיוב השירות לאזרח תוך שיפור משמעותי במעמדם של עובדי קבלני כח אדם והעובדים החלשים".

 המשמעות היא שבאוצר מנסים למנף את המו"מ עם ההסתדרות על שכר המינימום במשק ועל דרישתה לחייב את המדינה לקלוט לשורותיה אלפי עובדי קבלן בשירות הציבורי כדי לחייב אותה להתחייב במקביל להגבלת התנאים של העובדים החזקים במשק. ניסנקורן לא נשמע מתרגש בנאומו בכינוס שדרות מהאשמות האוצר והתמקד באטימות ליבם של המממשלה ופקידי האוצר ביחס לעובדים החלשים: "שר האוצר וראש הממשלה אתם צריכים להסתכל לעצמכם בראי ולשאול את עצמכם איזו מדינה הם רוצים, מדינת סעד או מדינה שבה מרווחים בכבוד, אחרי שייתנו תשובה אמיתית שיבואו ויגידו לי איך פותרים את הבעיה. איך נבחרי ציבור מרשים לעצמם לראות את העוני ואת תופעת עובדי הקבלן ושילוב העובדים עם מוגבלויות במגזר הציבורי ויושבים בשקט. אני נחוש להביא שינוי". הוא הוסיף: " אם הפוליטיקאים מסרבים לטפל בנושא הזה עכשיו, אז שיגידו לציבור באומץ - החלטתנו שנושא העניים לא מעניין אותנו. לא ניתן להם להתחמק מלהתמודד עם המציאות - בעשר השנים האחרונות התוצר עלה והשכר נשחק. מציאות שבה אחד מכל שבעה אזרחים במדינה הוא עני".