הצרות לא מפסיקות לפקוד את משפחת כהן מהיישוב עופרה: אמש (שלישי) מת מפצעיו דוד כהן, שנפגע בהתנגשות רכבו עם גמל ליד ביתו שביישוב רתמים. לפני 13 שנים נהרג אחיו של דוד, פיני, ששירת כלוחם פלס"ר בגבעתי, מאש כוחותינו בעת פעילות מבצעית, ולפני חמש שנים נפטר אביו של דוד, יצחק, ממחלת הסרטן. 

 


התאונה התרחשה ביום שני, וכהן הובהל לבית החולים במצב אנוש, אולם אמש הוא מת מפצעיו.כהן הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.  ביישוב רתמים ספדו לו: "חבר טוב, שכן מוערך, אב מסור ובעל אוהב. איש עשייה והגשמה. דוד מותיר אחריו חלל גדול". 
 
בעקבות התאונה, עמותת אור ירוק פירסמה נתונים לגבי תאונות שמעורבים בהן בעלי חיים. על פי הנתונים, שנת 2014 היא השנה שבה התרחשה הכמות הגדולה ביותר של תאונות עם בעלי חיים, 48 במספר. לשם השוואה, בשנה שעברה נפגעו 27 אנשים. עשרה אנשים נפצעו בתאונות אלו באורח קשה השנה, לעומת שלושה בשנה שעברה.
 
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "שוב מוכח שלא תמיד הנהג אשם בתאונות הדרכים. המדינה לא יכולה להתנער מאחריות לנעשה בכבישי הדרום, ולא צריך לחכות שיהיו עוד תאונות ועוד אבדות בנפש. לכן, המדינה חייבת לפעול על מנת להפוך את כבישי הדרום לבטוחים עבור הנוסעים, באמצעות הרחקת הגמלים ושטחי המרעה מקרבת הכביש".

ראש מועצת רמת הנגב לנתניהו: "התר לירות על גמלים"

ראש מועצת רמת הנגב, שמוליק ריפמן, פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, ולשר החקלאות יאיר שמיר, בדרישה להתיר ירי על גמלים, שמסכנים את הנהגים באזור, בעיקר בשעות הלילה. במכתבו כותב ריפמן: "הערב התבשרנו שדוד כהן תושב כפר רתמים במועצה האזורית רמת הנגב הלך לעולמו. זאת לאחר שרכבו נתקל בגמל על כביש צאלים-רביבים בדרכו חזרה מעבודתו כמנהל מכינת עוצם לביתו ולמשפחתו בכפר. המשפחה, היישוב, חברי המועצה וקהילת רמת הנגב מצויים באבל כבד".

ריפמן הוסיף: "בעבר כבר פניתי לכל הגורמים המוסמכים על מנת לטפל בנגע הגמלים המשוטטים. המועצה אף קיימה הערכות יחד עם הסיירת הירוקה, משטרת ישראל, רט"ג ומכלול הגורמים. בנוסף -  האצילה מסמכויותיה בתוקף חוקי העזר והעבירה תקציבים ללכידת גמלים, אולם ללא הועיל". הוא סיכם:"בכל פעם צצים גמלים בצידי הכבישים ועליהם ובאזורים שונים. נחשפנו לא פעם לאירוע 'כמעט ונפגע' ופגיעות שלא עלו בנפש.  הפעם – לא ניתן עוד לעבור לסדר היום", מוסיף רימפן. "אבקשכם להסמיך בהוראת שעה פקחים וגורמי ביטחון שיוכלו לבצע ירי על גמלים המשוטטים על הכביש. הדבר דחוף ובהול זאת לפני שהתופעה תגבה קורבנות נוספים".