חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ש"י במשטרה, בשיתוף מפלג הפשיעה הלאומנית במחוז עיכבו היום (ראשון) לחקירה שמונה צעירים תושבי ראשון לציון, ביתר עילית, נתיבות והרצליה חברי ארגון להב"ה החשודים בעבירות של הסתה וקריאות לביצוע פעילות אלימות וטרור על רקע גזעני.



כל השמונה שוחררו לבתיהם בתנאים מגבילים עם סיומה של החקירה. עד כה עצרו חוקרי הימ"ר במחוז ש"י 18 מחברי הארגון, הקוראים לפעולות הסתה וטרור כנגד ערבים ומוחים על דו קיום לכאורה.


חקירת חברי הארגון החלה בעקבות מעצרם של שלושה בכירים בארגון להב"ה על ידי מחוז ש"י והשב"כ בחשד להצתת כיתת הלימוד בבית הספר הדו לשוני בירושלים וכן ריסוס כתובות נאצה והסתה כנגד הדו קיום והערבים.


מיד לאחר הארכת מעצרם של השלושה המשיכו החוקרים בחקירה כנגד חברי ארגון להב"ה ובעטיה עצרו שבעה חשודים נוספים שחלקם הוארך מעצרם בשלושה ימים, אחרים שוחררו בתנאים.

עתה החליטו החוקרים להגיע גם אל הדרג הזוטר יותר אל אנשי השטח ששמם נקשר לכאורה למספר אירועי הסתה והתפרעויות אלימות. החשודים הובאו לחקירה במהלכה נשמעה גרסתם שנבדקת על ידי החוקרים. גורם המעורה בפרטי החקירה ציין: "היינו ערים להחלטות בית המשפט בעניין העצורים האחרים ולכן ביצענו חקירה ועיכובים של השמונה הפעם כדי לשמוע את גרסותיהם והסבריהם לקשירת שמם במספר אירועים. מבחינתנו החקירה מוצתה ולכן החשודים ישוחררו בתנאים בתחנה".