יו״ר הכנסת ויו"ר ההסתדרות הציונית לשעבר, אברום בורג, השתתף היום (שבת) כציר בדיוני מועצת מפלגת חד״ש בנצרת וקרא ל"הליכה עוצמתית של רשימה יהודית ערבית". בורג הביע התנגדות לאפשרות של הליכה משותפת של חד"ש עם רע"ם-תע"ל ובל"ד והסביר: "לא עשיתי את כל הדרך עד אליכם כדי להתחבר ללאומנות אחרת". 


בורג גילה בפוסט שכתב בבלוג אישי לפני מספר ימים כי בבחירות לכנסת ה-19 הצביע לחד"ש. 

"הרשו לי להציג את המציאות הפוליטית שלי. במשפחתי - בת זוגי, ילדי ובני זוגם - יש 13 בעלי זכות בחירה. אחד מצביע מחוץ לגוש השמאל ובקרב השאר נרשמו התוצאות האלה: 5 הצביעו מרצ, 7 ואני אחד מהם, הצביעו חד"ש. זאת הייתה הצבעה מתוך בחירה ומודעות - חיפשנו ומצאנו בחד"ש את המפלגה שחרטה על דיגלה בגאווה ובלי התנצלות את השותפות היהודית ערבית".


בורג אמר הערב למעריב כי צורף כבר מזמן למוסדות חד"ש. על עמדתו בסוגיית איחוד חד"ש עם הרשימות הערביות כתב בבלוג: "דווקא ברגע הזה, דווקא אנחנו צריכים להתאמץ יותר. זה הזמן להתרחב, לא להצטמצם. ביחד, בלי שום הבדל בין אדם לאדם. להציע לכל האזרחים הישראלים ובמיוחד לבני הדור הצעיר חלופה מלאה ומקפת ללאומנות, לגזענות ולתוקפנות".

"דווקא היום חייבת לקום ׳תנועת השותפות והשיוויון׳, שתתמודד לכנסת כרשימה משותפת יהודית ערבית המחוייבת ללא פשרות לחירויות היסוד האזרחיות עליהן לא תהיה שום פשרה והן לא תהיינה תלויות או מותנות בדבר. ולשלום, עצמאות וצדק לשני הלאומים; המבוססים על הבטחת זכויות היחיד והקולקטיבים, האינטרסים והזהויות של כל אזרחי המרחב שבין הירדן לים", הסביר בורג את עמדתו. הערב הוא חזר עליה בפני צירי ועידת חד"ש והתקבל בתשואות סוערות.