חברי מרכז האיחוד הלאומי-תקומה אישרו הלילה (ראשון) את המשך השותפות עם מפלגת הבית היהודי מפד"ל החדשה, כך שבמקומות 2, 9, 14 ו-18 ישובצו מתמודדים מטעם "האיחוד הלאומי". מרכז המפלגה החליט שהמפלגה תמשיך לשמור על מסגרת מפלגתית עצמאית בתוך הרשימה המשותפת.



השר אריאל, שהציג בפני חברי המרכז את היתרונות והחסרונות של הליכה משותפת עם הבית היהודי, או עם מפלגתו החדשה של אלי ישי, בירך על התוצאות ואמר: "אני מאמין שכולנו נתגייס כדי להגיע לתוצאות הכי טובות לימין כולו ולטובת הבית היהודי".

בפתח דבריו אמר אריאל: "יכולנו להביא לכם הסכם חתום ולבקש תאשרו או שלא תאשרו. זה עובד ככה ב'יש עתיד' של יאיר לפיד וגם ב'תנועה' של לבני או אצל ליברמן. חשוב לי להבהיר כאן שאני אקבל כל החלטה שיחליט המרכז ואתגייס לכל משימה שתוחלט על ידי המרכז, בין אם זה ימצא חן בעיניי ובין אם לא".
 
חברי המרכז שיבחו את השר אריאל ושאר חברי הכנסת על החלטתם להביא את ההכרעה בעניין למרכז המפלגה. אמיתי כהן, חבר מועצת עיריית רחובות, אמר כי: "בסמכותו של השר אריאל לקבל את ההחלטה ולהביאה לאישור המרכז בדיעבד, כפי שנהג בוז'י הרצוג במפלגת 'העבודה'. אך עם אורי נהג בענווה ובאצילות נפש והעביר את ההכרעה לידי המרכז. זה לשבחו ולשבח המפלגה."


ישראל זעירא, מנכ"ל חברת באמונה הוסיף ואמר כי "היום הוכח כי יש במפלגה שיתוף פעולה נדיר של אנשי ציבור ורבנים באופן שיש בו גם התייעצות עם רבנים וגם הליך דמוקרטי למופת."