יו"ר ש"ס אריה דרעי שוחח בטלפון עם התומכים שעמדו מתחת לביתו, והבטיח להם לשמור על צוואתו של המר"ן עובדיה יוסף. דרעי פנה אליהם כ"אחיי ואהוביי היקרים" ואמר "אני אמנם רחוק אבל הזעקה שלכם מגיעה עד לצפון. אתם נמצאים מול הבית של מר"ן ואני נזכר איך הוא בשיחתו האחרונה קרא לי וממש בכוחותיו האחרונים ביקש ממני לשמור את כל המפעלים שהקים, לשמוע את זעקת העניים, לשמור את תלמודי התורה, את שיעורי התורה ואת הצביון היהודי של המדינה".



דרעי הוסיף והבטיח לתומכיו מתוך מפלגת ש"ס המפולגת, כי "לא משנה איפה אני אהיה, אלחם לקיים את הצוואה הזו של מרן ולהמשיך את דרכו". 



יו"ר ש"ס טלטל השבוע את המפלגה כשהגיש  מכתב התפטרות ליושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין. כשהוא מלווה בכל חברי סיעת ש"ס, דרעי נכנס אל לשכתו של יו"ר הכנסת, הגיש לו את מכתב ההתפטרות וחתם עליו בלי לומר מילה. לאחר מכן הסתגר עם אדלשטיין בלשכתו לשיחה קצרה.

קודם לכן, דרעי נועד לשיחה קשה עם חברי סיעת ש"ס בכנסת, שניסו לשכנע אותו לחזור בו מהמהלך, אך הוא סרב. בפנייתו למועצת חכמי התורה הציג דרעי את תחושותיו בעקבות הדברים הקשים שאמר הרב עובדיה יוסף בהקלטות שנחשפו בתקשורת ואמר: "הכאב שבליבי אתמול היה יותר קשה מפטירתו של מרן. רבותי הגדולים אל נא תקפידו עלי, תבינו אותי. אני לא יכול יותר לחיות בתחושה שבגללי יש מחלוקת וריב חלילה". הוא אף הציע להחזיר את אריאל אטיאס לפעילות ציבורית. 

יממה מאוחר יותר הגיב בגלי צה"ל יו"ר מפלגת "העם איתנו", אלי ישי, שכזכור פרש לפני מספר שבועות מסיעת ש"ס, ובחר להקים מפלגה חדשה לקראת הבחירות, על הסערה בעולם החרדי, סביב הקלטות שבהן נראה הרב עובדיה יוסף ז"ל, כשהוא מותח ביקורת קשה על יו"ר המפלגה הנוכחי, אריה דרעי. ישי אמר אז: "אני משלם מחיר כבד על זה שאני לא מדבר, אבל ברגע שמפיצים ואומרים דברים לא נכונים, אז יש רגעים שבהם צריך לקום ולומר דברים כדי שהציבור יבין את האמת". 
 
על הטענות של אנשי דרעי, לפיהן הקלטת הודלפה על ידי ישי או מי ממקורביו, אמר השר לשעבר ש"אני מאמין שזה לא ממקורביי. יש כל כך הרבה חומרים שאני באמת מעדיף לא לומר אותם. יש דברים שאני יכול לומר שהם לא פשוטים ויכולים להביא לי 10-12 מנדטים, אבל לא אעשה את זה. צריך להבין מה באמת מרן רצה ומה באמת מרן אמר. אני מקשיב במלוא העוצמה לדרך האמיתית שלו", הוסיף ישי.