לאחר ספירת 70 אחוזים מקולות מתפקדי הליכוד, מתברר כי שני הנסיכים החדשים של הליכוד יהיו השר גלעד ארדן ויו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין, אשר תופסים בפער ניכר את המקומות הראשונים ברשימה. בקרב ביניהם מוליך השר ארדן בפער קטן של כמעט 200 קולות. במקום השלישי נמצא ישראל כץ, במקום הרביעי והמפתיע, מירי רגב (שאף עשויה להתברג כשלישית בסופו של דבר), ובמקום החמישי, סילבן שלום.



בחלק השני של העשירייה הראשונה כרגע שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ממוקם שישי, ומעט אחריו מסתמן קרב צמוד בין גילה גמליאל, זאב אלקין, צחי הנגבי, אופיר אקוניס, יריב לוין, דני דנון, ציפי חוטובלי ויובל שטייניץ. משה פייגלין נמצא כרגע מחוץ למקום ריאלי, אך בהמשך, כשישוקללו הקלפיות מיהודה ושומרון וירושלים, מעמדו צפוי להתחזק. גם מעמדו של חיים כץ צפוי להתחזק במהשך, מכיוון שקולות התעשייה האווירית, שתומכת בו, צפויים להיספר לקראת סיום הספירה.



ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גבר בהפרש מוחץ על דני דנון בקרב על ראשות הליכוד, עם כמעט 85 אחוזים מהקולות. דנון הודה הבוקר (חמישי) כי הפסיד בקרב האבוד מראש ואיחל בהצלחה לראש הממשלה: "אני מברך את ראש הממשלה ומאחל לו הצלחה. נפעל יחדיו לניצחון הליכוד בבחירות מול השמאל, מול בוז'י ומול ציפי לבני". 



עוד מסתמן, כי ממחוז השפלה, לו משוריין המקום ה-16 ברשימה, יישלח דוד ביטן. מהצפון והעמקים, להם משוריין המקום ה-18, יישלח ג'קי לוי, בנו של דוד לוי. ממחוז הדרום, לו משוריין המקום ה-22, יישלח מיקי זוהר. נאווה בוקר, שם חדש ברשימה, תמוקם במקום ה-25.





תמונת המצב לאחר ספירת 70 אחוזים מהקולות



כזכור, נתניהו יוכל ככל הנראה לשריין שני מועמדים מטעמו, במקומות ה-11 וה-23 ברשימה. בליכוד גוברות השמועות על כך שראש הממשלה מתכוון לשריין את ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, במקום ה-11 ברשימה. את המקום ה-23 הוא צפוי לשריין לטובת אישה חדשה שצטרף למפלגה.



מירי רגב מסתמנת כאישה החזקה בליכוד, והיא גוברת על ציפי חוטובלי. אך כאמור, הנתונים עוד עשויים להשתנות באופן משמעותי במהלך היום, מכיוון שהקלפיות שנספרו עד עכשיו הן בעיקר באזור תל אביב. הספירה לא כוללת קלפיות מיהודה שומרון וירושלים.



עוד עולה מנתוני הביניים, כי שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון שידרג את מעמדו והוא נכנס לעשיריה הראשונה, בניגוד לפריימריז הקודמים. על פי הנתונים האלו, ח"כ משה פייגלין עשוי למצוא את עצמו מחוץ לכנסת. נתון מעניין נוסף נוגע לאבי דיכטר, ראש השב"כ לשעבר, שעשוי להתברג באחד מעשרים המקומות הראשונים, בניגוד לפריימריז הקודמים.



אחרי 13 שעות של בחירות בקלפיות ברחבי הארץ, בהן נרשמו 55% הצבעה בלבד, אחוזים קטנים מהצפוי, החלו ועדות הקלפי ברחבי הארץ בספירת הקולות. למרות שהספירה נמשכה כל הלילה, התוצאות הראשוניות שהגיעו עם ספירת הקלפיות הראשונות, הציגו תוצאה ברורה בקרב על ראשות הליכוד.
 
שעה לפני סיום ההצבעה, שקלו אתמול בליכוד לאפשר הארכה של ההצבעה עד חצות, בעקבות הרצון להעלות את אחוז ההצבעה בבחירות. לבסוף הוחלט שלא לעשות זאת ולהשאיר את הקלפיות פתוחות עד השעה 22:00.
בניגוד לפעמים הקודמות, בה קיבלו את פני המצביעים בהפנינג גדול, לא נרשמו במהלך היום אירועים יוצאי דופן, פרט לדיבורים על דילים ורשימות, אשר עשויות להשפיע על הרכב הרשימה. במהלך היום קיבלו את המצביעים דוכנים בעיקר עם סטיקרים, חולצות וחגיגות צנועות. התורים שהשתרכו משעות הבוקר היו בעיקר בגלל הארגונים שהגיעו להצביע יחדיו וגרמו לאנשים שרצו להצביע בשעות הבוקר המוקדמות, לנטוש חלק מהתורים בגני התערוכה.