יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, נאם היום (חמישי) בפני ראשי המטות בבית ציוני אמריקה, והחריף את טון הדיבור לקראת הבחירות. לפיד התייחס לחקירות השחיתות בזמן האחרון וחזר על המנטרה מהבחירות הקודמות על כך שהוא מעוניין ליצור פוליטיקה חדשה. 

"אני רוצה לחזור אתכם כמעט 25 שנים אחורה לסיסמא אחת, שתי מילים: 'מושחתים נמאסתם'. נמאס מזה שהם גונבים לנו את המדינה. תחזירו לנו את המדינה. אנשים יושבים בבית ולא מאמינים. המדינה הזו היא לא של המושחתים, השכבות החלשות שלא מבינות איך הכסף של החינוך של הילדים שלהם ושל הקצבאות של הסבתות שלהם הולך לשוחד ולהטבות ולשימון הגלגלים של המכונה המושחתת. לפני שנתיים דיברנו על פוליטיקה חדשה מול פוליטיקה ישנה. עכשיו היינו שם, שנתיים היינו היחידים שנלחמו נגד זה. נלחמנו נגד פוליטיקה מושחתת".
לפיד התייחס לפרשיית ישראל ביתנו ואמר: "שחיתות זה לא רק החשדות נגד פאינה קירשנבאום וראשי מועצות מהליכוד וישראל ביתנו, שלפי החשד עשו סיבוב על כספים שהיו מיועדים לאזרחי ישראל. שחיתות היא הפרה של החוזה הכי בסיסי בין המדינה לאזרח. אנחנו התלמידים של בן גוריון ובגין. אנשים ששמו את המדינה לפני עצמם. שהיו משרתי ציבור במובן העמוק ביותר של המילה. שלא העלו על דעתם לקחת אגורה לכיסם". 

"אתמול היו פריימריס בליכוד. יש לכם ספק, יש למישהו ספק, שבגין לא היה נבחר אתמול בפריימריז בליכוד? הם היו זורקים אותו הביתה. עם הצניעות שלו, עם היושר שלו, עם הכבוד שלו לבית המשפט. הם היו דוחקים אותו למטה ברשימה, בשביל ישראל כץ וחיים כץ ודני דנון. קבלני הקולות היו מכניסים אותו לרשימות החיסול, הקומבינטורים היו אומרים שלא יצא להם ממנו כלום. חברי המרכז היו אומרים אחד לשני שמבגין אין ג'ובים, מבגין אין תקציבים מתחת לשולחן, עם בגין אי אפשר לעשות קומבינות. בכל מקום שאנחנו מסתכלים עליו, כל מה שאנחנו רואים זה שחיתות".

לפיד היפנה את החצים כלפי נתניהו והביקורת הציבורית על נהנתנות על חשבון הציבור: "אדוני רה"מ, שחיתות זה להזמין הביתה גלידה פיסטוק על חשבון הציבור ולהעביר ריהוט גן לוילה בקיסריה, ולבקש שישלמו לך את המים של הבריכה, ולהיאבק על זה שיקנו לך מטוס. יש עתיד היתה המפלגה היחידה שהצביעה נגד המטוס הזה. במדינה בה מעמד הביניים לא גומר את החודש והעניים לא מתחילים אותו, מטוס פרטי זו שחיתות". 
"שחיתות זה מה שעשית לכלכלה בקדנציה הקודמת. לי אתה לא יכול לספר סיפורים. אני זה שהיה צריך לשקם את מה שהרסת. במקום לנהל את הכלכלה, במקום לנהוג באחריות, "שימנתם" במיליארדים ראשי רשויות מהליכוד, וקומבינטורים מהליכוד, וחברי מועצה מהליכוד, וראשי סניפים מהליכוד וראשי ישיבות ו-ועדי עובדים". 
לפיד הגיב על ענייני הכלכלה והוסיף: "שילמנו את כל ההוצאות של צוק איתן בלי להעלות מיסים, אחוזי האבטלה מהנמוכים אי פעם ומחירי המים והחשמל יורדים. כל מה שצריך – כל מה שעשינו – היה לנהל את הכלכלה ביושר, רק לפי מה שטוב לציבור ולמדינה. אתה פשוט השתמשת בכסף הזה למטרות של עצמך במקום למטרות של מדינת ישראל. אתה שכחת כנראה שהכסף הזה לא שלך. הוא של אזרחי ישראל. ומי שלוקח כסף מהחינוך והבריאות והרווחה ומבזבז אותו לצרכים הפוליטיים של עצמו, הוא מושחת".
לפיד ניצל את ההזדמנות גם כדי לעקוץ את קודמו בתפקיד, יובל שטייניץ ואמר: "מה נעשה עם שטייניץ, בואו נעשה ממנו שר לעניינים אסטרטגיים. איזה עניינים אסטרטגיים בדיוק? מה זה חשוב. מה נעשה עם אלקין, שר לשיתוף פעולה איזורי. לשיתוף פעולה איזורי עם מי בדיוק? לך תדע".
שר האוצר לשעבר אף תקף את נפתלי בנט, בן בריתו לשעבר, ואת חברי מפלגתו: "שחיתות זה לשכור חוקרים פרטיים שיקליטו בסתר בכירים מהמפלגה שלך בזמן שהם קונים קולות, ואז להדליף את זה לעיתונים ולטעון שאתה מופתע. שחיתות זה כששר השיכון, אורי אריאל מהבית היהודי, לוקח דירות ציבוריות שמיועדות לאמהות חד הוריות ולמשפחות מצוקה, ומוכר אותן ללא מכרזים לרבנים שהוא מקורב אליהם. הקומבינה מעל לכל. גם מאחורי הגב של בנט מסתתרת מפלגה סקטוריאלית שדואגת רק לעצמה ולהתנחלויות שלה ולמוסדות שלה ולישיבות שלה".
הוא קרא לנפתלי בנט להדיח את אורי אריאל מהמפלגה: "מי שעושק את עניי ישראל ומעביר את הכסף למקורבים לא צריך להיות משוריין במפלגה שמדברת על ערכים יהודיים". 
 
גם ממפלגת העבודה וממנהיגה יצחק (בוז'י) הרצוג לפיד לא חסך ביקורת: "כששר בטחון לשעבר לא יודע להסביר מאיפה יש לו כסף לפנטהאוז בתשעה מיליון שקל ואף אחד – אף אחד מכל לוחמי הצדק של מפלגת העבודה – לא אומר על זה מילה. שחיתות זה להקים עמותות קש בשביל להביא כסף לא חוקי בבחירות".