שר האוצר יאיר לפיד אמר היום בפתח ישיבת סיעת יש עתיד: "בשנתיים האחרונות האנשים סביב השולחן הזה קמו כל בוקר והלכו לעבוד. לעבוד בשביל לשנות את סדרי העדיפויות של מדינת ישראל. לעבוד בשביל לשים במרכז את מעמד הביניים והשכבות החלשות, כדי שהמדינה תעבוד בשבילם ולא בשביל חברי מרכז הליכוד וקבוצות אינטרסים שמגלגלות כסף גדול על חשבון האזרח הישראלי". 



"היה לנו מעט מדי זמן, ולמרות שעשינו טעויות, למדנו מהן, והספקנו לעשות הרבה מאוד.הקמנו את בתי הספר של החופש הגדול, וחסכנו אלפי שקלים לעשרות אלפי משפחות צעירות. גיבשנו את תכנית הסיוע לניצולי השואה בהיקף של מיליארד שקלים, תכנית שנותנת להם תרופות בחינם ומגדילה להם את הקצבאות ובעיקר מאפשרת להם לסיים את חייהם בכבוד. יחד התחלנו תהליך שיגדיל את היצע הדירות אחרי שתחת נתניהו מחירי הדירות עלו ב-80%. בחודש שעבר בפעם הראשונה המחירים ירדו, ועכשיו הם שוב קופצים. יחד מנענו בתקציב האחרון העלאת מיסים על מעמד הביניים למרות כל הלחצים" אמר לפיד. 

לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי:"ראש הממשלה מנע מאתנו לתת לזוגות צעירים את הצ'אנס היחיד לדירה משלהם, עם הנחה של 200 אלף שקלים לרכישת דירה דרך חוק מע"מ אפס.  הוא מנע מהציבור הישראלי תוספת של 4 מיליארד שקלים למערכת הבריאות על מנת להוריד את מחירי ביטוחי הבריאות, לקצר תורים ולהרחיב את סל התרופות". 


"הוא מנע מאזרחי ישראל את פירוק תאגידי המים, את התוספת של 1,100 שוטרים וסוהרים למשרד לביטחון פנים, את קייטנות הקיץ, התוכנית להקטנת הכיתות ורפורמת הפסיכומטרי, את התוכנית הלאומית להורדת יוקר המחיה שתקצץ בעמלות הבנקים, תוריד את דמי הניהול לפנסיות, ותוריד את מחירי המזון. 
גם אם הוא החליט ללכת לבחירות, כל מה שנתניהו היה צריך לעשות זה לחכות חודש! חודש, והתקציב היה עובר עם כל מה שחשוב לאזרחי ישראל. למה הוא לא עשה את זה? כי לא באמת אכפת לו מאזרחי ישראל. כל מה שחשוב לו זה להישאר בתפקיד, עם כל הפינוקים וההטבות". 

לסיום אמר לפיד כי: "שינוי אמיתי לא יבוא מהשמאל או מהימין הקיצוני, שינוי אמיתי יכול לבוא רק מהמרכז. כבר שש שנים ביבי עוצר את המדינה, אותנו הוא לא יעצור".