מפלגת עלה ירוק, המעודדת לגליזציה של שימוש בקנאביס, החליטה להתמודד בבחירות לכנסת ה-20. בראש המפלגה יעמוד אורן ליבוביץ', מייסד ומנהל 'מגזין קנאביס', שאמר כי הבחירות הקרובות יהיו "משאל-עם ללגליזציה של הקנאביס” בישראל. "אני קורא לכל התומכים להצטרף למאבק. יש לנו הזדמנות היסטורית לעשות שינוי מהותי בתוך 3 חודשים בלבד.", אמר עם מינויו.

"אני נרגש לקבל את המינוי כיו"ר המפלגה המייצגת את המאבק למענו אני פועל מזה שנים ומקווה להצליח להביא את מאות אלפי תומכי הקנאביס הישראליים לשים את הפתק הנכון ביום הבחירות", הוסיף לייבוביץ'. 

 "הפוליטיקאים מנסים להגביל אותנו עם אחוז חסימה גבוה בטענה כי זה תורם ליציבות השלטונית, אך בפועל מי שמפיל ממשלות הן מפלגות בינוניות עד גדולות ולא המפלגות הקטנות," הסביר ליבוביץ'. "דווקא בגלל ההתנהלות הצינית של המנהיגים בישראל שטוענים שאין כסף ואז מכריזים על מערכת בחירות שעולה לנו מיליארדים אני קורא למחאה של הציבור – המחאה היעילה ביותר – בקלפי!", הוא אמר. 

לדברי ליבוביץ' 'עלה ירוק' תעמיד בראש המצע שלה את נושא הפסקת רדיפת צרכני הקנאביס, הסדרת שוק הקנאביס בחוק וקידום ופיתוח ענף הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם. "עם זאת," הוסיף, "המפלגה חרטה על דגלה את חופש הפרט ומתחייבת לקדם נושאים חשובים שונים הנוגעים לרמת ואיכות החיים של תושבי ישראל, הורדת יוקר המחייה, ייסוד חוקה לישראל, קידום מערכות חינוך אלטרנטיביות תוך שימוש בטכנולוגיה ובאינטרנט ועוד."