כמאה חברי מרכז מפלגת האיחוד הלאומי-תקומה יתכנסו הערב בשכונת בית וגן בירושלים כדי להכריע האם המפלגה תתמודד בבחירות ביחד עם הבית היהודי או שתפרוש ותחבור למלפגה החדשה של ח"כ אלי ישי.



ביום חמישי נועדו רבני תקומה ובראשם הרב דב ליאור עם חברי הכנסת אורי אריאל, אורית סטרוק וזבולון כלפה ודנו באפשרויות השונות. בסופו של דבר הישיבה הסתיימה ללא תוצאה והוחלט לכנס הערב את המרכז כדי שהוא יכריע בשאלה.
 
האופוציות העומדות בפני המפלגה הם המשך השותפות עם הבית היהודי, הליכה עצמאית או חבירה לאלי ישי. סקרים מצביעים על כך שהליכה משותפת עם מלפגת "העם אתנו" בראשות ישי תאפשר למפלגה לעבור את אחוז החסימה ולקבל כ- 6 מנדטים בעוד שבהליכה עצמאית תתקשה המפלגה לעבור את אחוז החסימה.
 

בבית היהודי מציע להם בנט שריון לשלושה חברי האיחוד הלאומי. לעומת זאת הרב מאיר מאזוז, המנהיג הרוחני של אלי ישי, מתנגד לכך שאישה תתמודד ברשימה לכנסת מה שיגרום לכך שח"כ סטרוק לא תוכל להתמודד במקרה כזה.
 
גורמים בבית היהודי אמרו בסוף השבוע כי יו"ר המפלגה נפתלי בנט אינו חושש מפרישה של השר אורי אריאל וחבריו שכן גם אם הבית היהודי יפסיד במקרה כזה מנדט אחד או שניים, חבריה של אריאל לאלי יש תבטיח לפחות שהקולות ישארו בגוש הימין ולא ילכו לאיבוד, מה שעלול לפגוע בסיכוייו של נתניהו להרכיב ממשלה.