ח"כ משה פייגלין, המתמודד על ראשות הליכוד, הציג היום (ראשון) בנאום באוניברסיטת בר אילן את משנתו המדינית, הכוללת בין היתר סיפוח והחלת הריבונות על כל השטחים, ביטול הסכמי אוסלו ומתן אזרחות ישראלית לפלסטינים.



פייגלין הציג את מצעו המדיני בפני סטודנטים ופעילי הליכוד באוניברסיטת בר אילן ואמר כי בחר את המקום כדי להדגיש את ההבדל בינו לבין נאום בר אילן שנשא נתניהו לפני שלוש שנים.

חה"כ פייגלין דיבר על סוגיית הצורך בהחלת הריבונות הישראלית בכל שטחי ארץ ישראל ועל תכניתו המדינית ביחס לערביי יהודה ושומרון וישראל, "עם מי שמכנים עצמם פלסטינים לא נגיע לעולם להבנה כזאת. הם טוענים לבעלות על הארץ כולה - על ירושלים, על יפו, על עכו, על חיפה ועל רמת אביב. זה לא סכסוך טריטוריאלי. זאת מלחמה קיומית!"



פייגלין הזכיר את דברי ראש הממשלה לשעבר גולדה מאיר ז"ל שאמרה כי אין דבר כזה עם פלסטיני והסביר כי תם עידן שתי מדינות לשני עמים: "לא יהיו שתי מדינות לשני עמים. תפיסת שתי מדינות היא פיקציה שהביאה לנסיגות חד צדדיות, ויתור על שטחים וצעדים שהביאו עלינו רק מלחמה. זהו גילוי רפיסות מול רעיונות השמאל החולמני והמנותק".



לחדד את ההבדלים בין פייגלין לנתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


לדבריו של פייגלין, תכניתו המדינית כוללת את ביטול הסכמי אוסלו, השבת ישראל לשליטה מלאה בכל שטחי יהודה והשומרון כפי שעשתה בחומת מגן, ולמעשה החלת ריבונות ישראלית בכל השטח.


לערבים הציע פייגלין שלוש אפשרויות: 1. קבלת אזרחות, כשהתנאי הוא הצהרת אמונים גלויה עם תקופת מבחן. 2. מעמד של תושב קבע, כאשר התנאי הוא עבר נקי מטרור וקבלת הריבונות הישראלית. 3. מי שלא יחפוץ לקבל את הריבונות יוכל לקבל סל הגירה מכובד וסיוע במציאת עתידו במקום אחר. "רוב רובם של תושבי יו"ש ועזה מעוניינים בכך", הסביר פייגלין ושטח את הנתונים הדמוגרפיים המדאיגים במידה ולא יקבלו הערבים את התנאים הללו.
 

לסיום הבטיח פייגלין, כי הסקרים שהתפרסמו בימים האחרונים ובהם הליכוד בראשותו תזכה ב-18 מנדטים הם רק ההתחלה. "זאת הרצפה שממנה אפשר להגיע לתקרת מנדטים שיחזירו לליכוד את כוחו מימים עברו", אמר.