פרופסור מנואל טרטנברג שוקל להצטרף לפוליטיקה. טרכטנברג הודיע היום (רביעי) לראש הממשלה, בנימין נתניהו, המכהן גם כשר החינוך, על סיום תפקידו כיו"ר ות"ת (ועדה לתכנון ותקצוב) וכחבר המועצה להשכלה גבוהה, בשל כוונתו ליטול חלק במערכת הבחירות הקרבה: "אני עושה זאת על מנת לפתוח את האפשרות ליטול חלק במערכת הבחירות הקרבה מתוך אמונה כי ייתכן שיש בכוחי כדי לתרום להמשך שגשוגו של המשק, ובו בזמן לעיצוב חברה צודקת יותר".


טרכטנברג הוזכר בימים האחרונים כמי שעשוי להתמודד בשורות מפלגת העבודה. לאחרונה נפוצו שמועות על כך שלבני מייעדת לטרכטנברג את השיריון הגבוה שקיבלה ברשימה המאוחדת של המחנה הציוני, על חשבונו של עמיר פרץ, כיוון שהיא רואה בו מועמד לתפקיד שר האוצר, אם יצחק הרצוג ירכיב את הממשלה. בסביבתה של לבני הכחישו את הדיווחים. טרכטנברג הוזכר גם כמועמד אפשרי למפלגת "כולנו" של משה כחלון.

טרכטנברג (64), יליד ארגנטינה, הוא כלכלן במקצועו. בעבר היה ראש המועצה הלאומית לכלכלה בממשלתו של אהוד אולמרט ולאחר מכן התמנה לחבר במועצה להשכלה גבוהה וליו"ר הוועדה לתכנון ותקצוב. ב-2011, בעת מחאת האוהלים, הוא מונה על ידי ראש הממשלה נתניהו לעמוד בראש "צוות ההיגוי" על מנת לנהל משא ומתן עם המוחים ולהמליץ לממשלה על צעדים כלכליים לפתרון המשבר.

הוא נשוי לד"ר נדין בודו-טרכטנברג, המשנה לנגידת בנק ישראל, ולהם שלוש בנות.