מפלגת הליכוד הציגה היום (חמישי) את רשימתה הסופית לכנסת הבאה, כאשר שלושת המנצחים הגדולים ביותר הם ללא ספק השר גלעדן ארדן, ח"כ יולי אדלשטיין והאישה החזקה בליכוד, ח"כ מירי רגב.



ארדן ואדלשטיין התחרו ביניהם במשך כל היום על מי יסיים במקום הראשון (שני אחרי נתניהו) כשמשעות הצהריים, הצליח שר הפנים להגדיל את הפער ובסופו של דבר התייצב כ"נסיך הליכוד". מי שיצא מעט מאוכזב מהמצב הוא השר ישראל כ"ץ, אשר רצה להגיע למקום השני ואף דרש את משרד האוצר, במידה והליכוד ירכיב את הממשלה, אך בסופו של דבר הסתפק במקום הרביעי.



אבל עם כל הכבוד לרביעייה הראשונה, מי שהוכתרה כיורשת של לימור לבנת, שבמשך שנים היתה האישה הכי חזקה בליכוד, היא ח"כ מירי רגב (למורת רוחו של נתניהו), שגרפה אחוז ניכר מהקולות והשאירה אבק לשאר המתחרות שלה על התפקיד (כל זאת, ללא שיריון). למקום החמישי הגיע השר סילבן שלום.



במקום השישי, למרות החשש מרשימות החיסול בעקבות פעילותו כנגד מספר ישובים לא חוקיים, הגיע שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון ואחריו התברגו זאב אלקין, צחי הנגבי וסוגר את הרשימה, האיש שהתחרה על תפקיד היו"ר, דני דנון.



הקרב האמיתי, שהטריד את רוב החברים בליכוד היה דווקא בתחתית הרשימה, בין אבי דיכטר, שכיהן כחבר כנסת מטעם קדימה במשך שתי קדנציות ובקדנציה האחרונה לא היה בכנסת, לבין ח"כ ציפי חוטובלי. בסופו של דבר, היה זה ראש השב"כ שזכה במקום ה-20, מה שאומר שחוטובלי לא תהיה בכנסת הבאה, כיוון שהיא מדורגת במקום ה-26, שהוא אינו ריאלי.



מתרחש בתחתית הרשימה, שם ראש השב"כ אבי דיכטר וחברת הכנסת, ציפי חוטובלי, מתחרים על המקום ה-20, שהוא המקום הריאלי האחרון שאינו משוריין. לקראת הסוף, דיכטר מוביל על חוטובלי בכ-400 קולות, ונראה שהקרב ביניהם הוכרע. מי שמפתיע ומתברג למעלה הוא שר הביטחון, משה יעלון, שמדורג במקום השישי. דני דנון, שהפסיד לנתניהו בבחירות על ראשות הליכוד, מדורג כרגע עשירי.



ח"כ משה פייגלין, אשר עוד חשב להתמודד בתחילה על ראשות המפלגה, סיים את הפריימריז במפח נפש, כשדורג רק בעשירייה הרביעית וכמובן לא יכהן בכנסת הבאה כח"כ.





הרשימה המלאה:



מקום 1- יו"ר התנועה, בנימין נתניהו

 
מקום 2
- גלעד ארדן
מקום 3- יולי אדלשטיין
מקום 4- ישראל כץ
מקום 5- מירי רגב
מקום 6- סילבן שלום
מקום 7- משה יעלון
מקום 8צחי הנגבי 

מקום 9
זאב אלקין
מקום 10- דני דנון
מקום 11- משורין למועמד יו"ר התנועה
מקום 12 - יובל שטייניץ 
 
מקום 13- גילה גמליאל
מקום 14יריב לוין
מקום 15- אופיר אקוניס 
מקום 16- מועמד השפלה, דוד ביטן
מקום 17 - חיים כץ
מקום 18- מועמד הגליל והעמקים, ג'קי לוי
מקום 19- מועמד המרכז
מקום 20 - יובל דיכטר

מקום 21- מועמד מחוז ירושלים, דוד אמסלם
מקום 22- מועמד מחוז נגב, מיקי זוהר
מקום 23- משורין למועמד של יו"ר התנועה
מקום 24 - מועמד לא יהודי, איוב קרא
מקום 25- משוריין לנאווה בוקר
מקום 26- ציפי חוטובלי