ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר (עבודה) מתכוון לפרוש מהכנסת ולהודיע על פרישה מפעילות ציבורית. מאז החלה החקירה נגדו בחשד לפלילים נמנע ח"כ בן אליעזר, מוותיקי חברי הכנסת, מלפקוד באופן סדיר את המשכן והוא הגיע רק לעיתים רחוקות לדיונים בועדות משנה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. כמו כן נמנע מפעילות בסיעה ובמפלגה.
 
ממשרדו של ח"כ בן אליעזר נמסר היום (ג') כי "בן אליעזר משרת את מדינת ישראל למעלה מ-60 שנה, 30 שנה בתפקידים בכירים בצבא מלוחם ומפקד ועד מתאם פעולות הממשלה בשטחים. הוא שרת במגוון רחב של תפקידים ציבורים ובהם שר הביטחון בתקופת חומת מגן ועוד ותרם רבות למדינת ישראל ולחברה והכלכלה הישראלית. ח"כ בן אליעזר לא מתכוון להמשיך בפעילותו הציבורית ועל עיתוי הפרישה הוא יחליט בזמן הקרוב”.

בן אליעזר מכהן בכנסת מאז 1984, כשנבחר לכנסת האחת עשרה במסגרת סיעת "יחד". לאחר הבחירות התאחדה "יחד" עם מפלגת העבודה ובן אליעזר הפך לחבר במפלגה זו. שימש במגוון תפקידים כחבר הכנסת, עד לבחירות בשנת 1992.בבחירות אלו שימש בהצלחה כראש מטה ההסברה של המפלגה, והיה בין הגורמים לעליית יצחק רבין לראשות הממשלה. לאחר ניצחון המפלגה בבחירות מונה לשר הבינוי והשיכון, אותו מילא עד לשנת 1996. 

 
בן אליעזר סובל מבעיות בריאות. במרץ 2011 אושפז בבית החולים אסף הרופא במחלקה לטיפול נמרץ במשך כ-40 יום בשל דלקת ריאות חריפה‏. 

בן אליעזר הוצב ברשימת העבודה לקראת הבחירות לכנסת התשע עשרה במקום החמישי. בשל היותו זקן חברי הכנסת בכנסת זו, שימש בתפקיד יו"ר זמני לכנסת.

באוגוסט 2013 הצהיר בפני חברי כנסת על כוונתו להתמודד על תפקיד נשיא המדינה אולם ארבעה ימים לפני הבחירות לנשיאות זימנה אותו המשטרה לחקירה באזהרה, בחשד שקיבל בניגוד לחוק כספים למימון רכישת ביתו ביפו מאיש העסקים אברהם נניקשווילי‏. בעקבות פתיחת החקירה הוא הודיע ב-7 ביוני על פרישתו מהבחירות לנשיאות‏ ומאז פעילותו הפרלמנטרית ירדה למינימום ופסקה כמעט לחלוטין.