נשיא ארצות הברית ברק אובמה הכריז היום על התפטרותו של שר ההגנה צ'אק הייגל. בהודעה משותפת של הייגל והנשיא אובמה אמר על הייגל כי: "הזמנתי את מר הייגל כדי לדון ברבעון האחרון של תקופת הנשיאות שלי. הוא החליט לאחר שעמד בראש המשרד הזה בתקופת מעבר, שזהו הזמן המתאים עבורו לסיים את תפקידו. אני יודע דבר אחד לגבי צ'אק, הוא לא מקבל החלטות, ובכלל זה את ההחלטה הנוכחית, בפזיזות".
עוד הוסיף הנשיא ואמר כי: "את החלטה הזאת הוא לא קיבל בקלות, אבל אני סבור שהתמזל מזלי לעבוד לצידו בשנתיים האחרונות, ואני אסיר תודה על כך"
צ'אק הייגל מסר את ההודעה, על התפטרותו מהתפקיד בעקבות חוסר שביעות הרצון של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מהפתרונות אשר ניסה לייצר למלחמה בדאעש ובאופן כללי מתיפקודו. בכיר בממשלו של אובמה אמר כי הייגל יישאר לבתפקידו עד שהסנאט ימנה לו מחליף.

הייגל הוא הרפובליקני היחיד בממשלו של אובמה, וההודעה על כך צפויה להגיע לאחר מספר פגישות בין השניים בשבועות האחרונים שלא הולידו את התוצאה הראויה מבחינתו של הנשיא האמריקאי.
בכירים בממשל האמריקאי מסרו כי החלטתו של אובמה נובעת מכך שלדעתו הייגל, בן ה-68 לא מחזיק במיומנויות הנדרשות לאתגרים החדשים שעומדים בפני ארה"ב. הייגל החזיק בדעה נחרצת, על אף היותו רפובליקני, כי ארה"ב לא היתה צריכה לצאת למלחמה בעיראק, יזם וניהל את יציאת הכוחות האמריקאיים מאפגניסטן וכל זאת בתקופה בה תקציב הביטחון התכווץ.
גורמים בממשל אמרו כי בשנים הקרובות תהיינה דרישה לסוג אחר של מיומנות וניהול לחימה. אותו אדם ציין במפורש כי הייגל לא פוטר, אלא כי ההחלטה הגיעה במשותף לאחר שיחות ארוכות בין השניים, כששניהם הסכימו על כך. 
אבל יועציו של הייגל, אשר אמרו כי הוא צפוי להמשיך בתפקיד בשנים הבאות, טוענים כי מדובר בהחלטה פוליטית על מנת להראות כי הממשל קשוב לביקורות בעקבות מספר סוגיות ביטחון לאומיות, המאבק באבולה והאיום של המדינה האיסלאמית.
מחליפיו האפשריים כבר החלו לתפור את החליפות והם ככל הנראה יגיעו מבין המועמדים הבאים: מישל פלורנוי, לשעבר תת שר ההגנה, הסנטור ג'ק ריד ואשטון קרטר, סגן מזכיר ההגנה לשעבר.