שלטונות עיראק הודיעו היום (רביעי) כי אחד מאנשי ארגון המדינה האיסלמית (דאעש) רצח 150 נשים ונערות שסירבו לספק שירותי מין ללוחמיו, במה שמכונה "ג'יהאד המין". על פי הדיווח הנשים, בהן צעירות בהריון, נרצחו ונקברו בפלוג'ה בשני קברי אחים גדולים, האחד באזור זע'אריד בשכונת ג'ולאן והשני באזור סקלאוויה. 


על פי ההודעה, האיש המכונה "אבו אנאס אל-ליבי" הוא שביצע את הטבח בנשים, אך לא צויין מתי הנשים והנערות הוצאו להורג. בדיווח לא נמסר מה מעמדו של האיש, וכן לא נמסרו פרטים נוספים על הזמן בו בוצע הטבח וכן איך הוא רצח את הנשים והנערות.

המשרד לענייני זכויות האדם בבגדד מסר, כי "ארגון המדינה האסלאמית אילץ מאות אזרחים לעקור מבתיהם מאזור אל-וופא שמצפון למחוז חודית'ה, תוך איומים שהוא ירצח כל מי שלא ייצא מביתו". המשרד הוסיף עוד, כי "משפחות הללו, בהן נשים וילדים, נותרו במדבר למרות הקור העז, שגרם למותם של לפחות עשרה ילדים, שאף נקברו במדבר".


עוד נמסר, כי הארגון הסב את מסגד "אל-חדרה אל-מוחמדיה" בפלוג'ה לבית כלא ענקי ונכלאו בו גברים ונשים שמתנגדים לדרכו של דאעש.
יש לציין, כי מאז השתלט הארגון הקיצוני על פלוג'ה שבמחוז אנבאר, ועל מחוזות נינוא וסלאח א-דין וכן חלק מאזור דיאלא, אזורים עם רוב אסלאמי סוני, הוא מיישם אידאולוגיה דתית קיצונית.

בין היתר, הוא פוצץ חלק מבתי העלמין ובתי התפילה, בהם בתי עלמין של נביאים, מאחר והוא מתייחס אליהם כאל "עבודת אלילים זרה". בנוסף, הוא הטיל ג'זיה (מס) על בני דתות אחרים בטענה ל"יישום השריעה האיסלאמית".