תבוסה כלכלית? מומחה טרור בינלאומי קובע כי ארגון דאעש עלול להפסיד את השליטה בשטחים שכבש בסוריה ועיראק, זאת בשל חוסר יכולת לממן את שלטונו בחליפות הנרחבת, זאת על אף העובדה שהארגון חולש על נכסים בשווי 2 טריליון דולרים.


צ'ארלס בריסרד, מומחה בכלכלת הטרור ובמודיעין עסקי טוען כי תשלום לעובדי מדינה ומנהלה, החזקת כוחות צבאיים גדולים ותחזוקת הדרכים, תשתיות החשמל והמים עבור מליוני אזרחים נמצא מעבר ליכולותיו הכלכליות של הארגון. "פירוש הדבר שיגיע רגע בו האוכלוסיה האזרחית תפתח במרד נגד שלטון המדינה האסלאמית, במיוחד בעיראק" אמר בריסרד בראיון.


בריסרד מוסיף כי מנהיגי השבטים הסונים בעיראק עשויים להיות אלו שיחרצו את גורל הארגון, כפי שקרה בשנים 2006 ו-2007, כששיתפו פעולה עם הצבא האמריקאי נגד ארגון אל-קעידה במשולש הסוני במדינה. מאז, לעומת זאת, התמיכה של המנהיגים בדאעש גברה, במיוחד בקרב מנהיגי השבטים שהרגישו כי הם נדחקים לשוליים ע"י הממשלה בבגדד.

דאעש הוא ארגון הטרור העשיר בעולם, עם הכנסה מוערכת של כ-2.9 מיליארד דולרים בשנה, רובם ממכירת נפט וגז טבעי. הארגון מפעיל בתי זקוק, מפעלים ואפילו בנקים. תקיפות הקואליציה האמריקאית בעיראק ובסוריה מנסות לפגוע במטרות כלכליות של הארגון, אך על פי בריסרד ארצות הברית נמנעת מלשתק את הכלכלה באזורים הנשלטים ע"י דאעש.

"ארצות הברית נמנעת למשל מלפגוע בשיירות מכליות הדלק, זאת בכדי להמנע מפגיעה בנהגים, דבר שעלול להתסיס את האוכלוסיה המקומית נגד המאמץ האמריקאי" מוסיף בריסרד.