צפון קוריאה חוותה הלילה (שלישי) תקלות אינטרנט חמורות, שהעמידו אותה למעשה במצב של ניתוק מוחלט מרשת האינטרנט. "במשך 24 השעות האחרונות הקישוריות של צפון קוריאה לעולם החיצון ירדה עד לרמה שהם מנותקים לחלוטין", אמר דאג מדורי, מנהל ניתוח אינטרנט במחקר "דין".  "ישנה אפשרות לפיה אולי יש להם בעית תוכנה, אבל נראה שמקור הניתוק הוא התקפה סייבר כלשהי", הוסיף.



כעבור שש שעות בהם כל צפון קוריאה הייתה מנותקת מהרשת, חיבורי האינטרנט שוקמו, אבל עדיין לא ברור אם הם יציבים, כך טוענת חברת ניטור האינטרנט "Dyn".

"השאלה שנשארה פתוחה היא האם האינטרנט יחזור לתנודות הלא יציבות שנראו לפני ההשבתה המחולטת", אמר ג'ים קווי, מדען ראש של חברת ניטור האינטרנט.


נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הגיב ביום שישי על מתקפת הסייבר הגדולה על "סוני", בו האשים את צפון קוריאה: "נגיב במקום, בזמן ובאופן שאנחנו בוחרים". גורמים רשמיים בארה"ב, המקורבים לחקירת ההתקפה על סוני, אמרו כי אין להם מידע על הבעיה בצפון קוריאה.
דוברת מחלקת המדינה, מארי הארף, אמרה בתדרוך שהיא לא יכולה לאשר אם צפון קוריאה איבדה גישה לאינטרנט בגלל התקפת סייבר. "אנחנו לא הולכים לדון בפומבי בנושא, ניתן רק לומר שאת חלק מהתגובות שלנו להתקפה בסוף השבוע ניתן יהיה לראות, ואת חלקן לא", אמרה.
 
מקור התקלה הוא בקישוריות המרכזית של צפון קוריאה, אשר פועלת מהעיר הסינית הצפונית ניאנג. מדורי אמר שהתקלה תחול על החיבור העיקרי לאינטרנט של צפון קוריאה באמצעות חברה האינטרנט "צ'יינה יוניקום".

"כל מה שאני יכול לומר הוא שב-24 השעות האחרונות, התקשורת שלהם הגיע לנקודה שבה הם אינם יכולים לתקשר. הם נעלמו מהאינטרנט העולמי כיום", אמר מדורי.