מטוס אייראסיה, שנעלם בדרך בין אינדונזיה לסינגפור כשעל סיפונו 162 בני אדם, ככל הנראה התרסק לתוך הים. כך לפי בכיר בסוכנות החילוץ האינדונזית. מטוסים של חיל האוויר האינדונזי ביצעו סריקות מקיפות אחרי המטוס שנעלם בין העיר סורבאיה באינדונזיה וסינגפור.



"לפי חישובי הקוארדינאטות שביצענו, המסקנה ההגיונית ביותר היא שהמטוס התרסק לתוך הים" אמר סואליסטיו, בכיר בסוכנות החילות וההצלה של ממשלת אינדונזיה והוסיף כי שטח החיפוש אחר המטוס עשוי להשתנות בהתאם להערכות חדשות. 


 
זאת לאחר שאתמול נודע כי  המטוס של חברת איראסיה, איבד את הקשר עם מגדל הפיקוח בג'קרטה. את ההודעה מסר האדי מוסטפה, גורם במשרד התחבורה במדינה. 
 
מוסטפה סיפר שהטייסים ביקשו מסלול חריג לפני אובדן הקשר. הטלוויזיה האינדונזית מדווחת כי בין הנוסעים היו 149 אינדונזים, 3 קוריאנים, אזרח סינגפורי, אזרח בריטי ואזרח מלזי.

החברה, שבסיסה בקואלה לומפור, אישרה את אובדן הקשר, ומסרה כי מבצע החיפוש והצלה יצא לדרך.  מוקדם יותר השנה, התרסקו שני מטוסים של חברת מלזיה איירליינס. ב-8 במרץ נעלמה מהמכ"ם טיסה MH370, כשעליה 239 נוסעים ואנשי צוות. עדיין לא ידוע מה קרה למטוס ולאן הוא נעלם.  בחודש יולי מטוס של החברה יורט מעל אוקראינה. כל 289 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו.