מדד הפופולריות של נשיא צרפת פרנסואה הולנד עלה לראשונה זה חודשים ארוכים בארבעה אחוזים, אבל עם 17% אחוזי פופולריות, הולנד נשאר הנשיא הכי לא אהוד בתולדות הרפובליקה החמישית. עכשיו סבורים הוא ועוזריו כי מצאו את האשמים בכך - עובדי ארמון הנשיאות, האליזה, שנשארו עוד מתקופת קודמו ניקולה סרקוזי.

הולנד סבור שהעובדים "הושתלו" כדי לפגוע בתדמיתו, וארבעה מהם הועברו מתפקידם. גורמים בארמון מדווחים על אווירה של "מחלת רדיפה" שהשתררה בארמון האליזה בתקופה האחרונה, ובייחוד מאז פרסם שבועון הסנסציות "וואסי" צילום של הולנד ושל המאהבת שלו השחקנית ז'ולי גאייה בעת שסעדו ליד שולחן בגינת הארמון. 
 
כזכור, מערכת היחסים של הנשיא עם גאייה הובילה לפרידה המסוקרת מבת זוגו הרשמית ולרי טרירויילר. בעבר נהגו הולנד וגאייה להיפגש בדירות פרטיות. ליד אחת מהן ארב להולנד צלם פפראצי שהנציח אותו בצילום שהפך למפורסם ובו הוא נראה מגיע לפגישה בקטנוע כשקסדה על ראשו. חקירה מדוקדקת של התמונה שפרסם "וואסי" העלתה כי ככל הנראה הזוג הסועד צולם מחלון דירתו הפרטית של הנשיא בארמון. 
 

לאחר מכן "נהפכה" התמונה במכוון, כפי שמעיד המיקום של אות לגיון הכבוד על חזהו של הנשיא, שהחליף צד. החשדות הופנו לעבר משרתיו האישיים של הנשיא ואפילו לעבר הטבחים, ועוזרי הנשיא מודים כי השתייכותם המפלגתית של השפים למעשה מעולם לא נבדקה.
 
"ברוני פעילה מאד"
 
לפי מקור בארמון האליזה הייתה זו קרלה ברוני, רעייתו של סרקוזי, שהמליצה להשאיר את המשרתים בתפקיד. "פעילה מאוד במערכה על ערעורו של הנשיא", אומרים בארמון. כמו כן, מקורבי הולנד הצליחו לזהות צלם שהפיץ תמונות שצולמו ליד בריכה בווילה פרטית של מזכיר הנשיאות. מדובר בצלם רשמי של מערכת הבחירות של סרקוזי ומקורב של ברוני. 
 
מקורביו של סרקוזי אומרים בלגלוג כי אף שנפתחה מערכה פוליטית בין השניים בגלל כוונתו של סרקוזי להתמודד שוב בבחירות הבאות לנשיאות, "מערכה זו לא עוברת דרך המשרתים האישיים. להולנד יש יותר אמצעים להפעיל מערך ריגול".
 
יש לציין כי לאחרונה פרשה, או הודחה מתפקידה, סילבי הובאק, מנהלת לשכתו של הולנד. הובאק היא אחרונת נאמניו של הנשיא, שהחלו איתו את הכהונה בקיץ 2012. הנאמנים, לפחות, לא הואשמו רשמית בריגול, אלא נאלצו לפרוש בגלל חוסר יעילות או על רקע פרשיות שחיתות אישיות.