שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני, אמרה אתמול כי מוטב היה שארגון החמאס היה נשאר ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד ואף ביקשה מראשי האיחוד לערער על ההחלטה.

את הדברים אמרה מוגריני בפניי הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל איגוד הארגונים היהודים באיחוד האירופי, באירוע חנוכה המסורתי המתקיים זו השנה התשיעית בבניין הנציבות האירופית.

שרת החוץ שהייתה גם המארחת של הטקס ואף השתתפה בהדלקת נרות החנוכייה,  ציינה בין היתר בנאומה, את החשיבות להילחם באנטישמיות. בנאומו, ציין הרב מרגולין כי: "העולם יכול להיות כל כך חשוך שאפילו בית משפט לצדק יכול לקבל החלטה כזו. נפעל בנחישות בחודשים הקרובים על מנת להביא לשינוי ההחלטה. 

כזכור, בית המשפט העליון של האיחוד האירופי  החליט כי חמאס יוצא מרשימת ארגוני הטרור של האיחוד. בית המשפט אמר כי העניין ימשיך להיבחן מעת לעת, על מנת שיהיה אפשר להחזיר את הסנקציות ואת הארגון בצורה יעילה. 

חמאס טען בדיון המשפטי כי ההכרזה עליו כארגון טרור התבצעה בניגוד לנהלי האיחוד האירופי וכי לא הוצגו ראיות משמעותיות דיין כדי להכריז עליו כארגון טרור. בית הדין קיבל את טענות חמאס מבחינה טכנית אך לא מבחינה מהותית ונתן לאיחוד האירופי ארכה של שלושה חודשים כדי לבנות את תיק הראיות נגד חמאס. חמאס הוכנס לרשימת הטרור של האיחוד האירופי בשנת 2003 עקב מאמץ דיפלומטי אמריקני-ישראלי.

לאחר שחמאס הגיש בקשתו לבית הדין להוציא אותו מרשימת ארגוני הטרור החלו באיחוד האירופי באיסוף מידע מודיעיני. האיחוד פנה לעזרת ישראל וכבר החל שיתוף הפעולה בנושא זה.

כזכור, הדבר קורה במקביל לרצון של הרשות הפלסטינית להגיש בקשה באו"ם להכרה במדינה פלסטינית, ולהצעה שתוגש למועצת הבטחון של האו"ם, לפיה בתוך שנתיים יסתיים הכיבוש ובשטחי יהודה ושומרון תוקם מדינה פלסטינית באופן חד צדדי.