ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בפתח ישיבת סיעת הליכוד למשבר הקואליציוני של ממשלתו, תקף את יאיר לפיד ואת שאר חברי הקואליציה אשר לטענתו, מפריעים לניהול התקין של הממשלה. 



נתניהו פתח את דבריו בהומור ואמר: "ראיתי כותרות בעיתונים ובאתרים שזהו יום דרמטי. אין ספק שזהו באמת יום דרמטי, הבוקר ליוויתי ביחד עם רעייתי את בני אבנר ללשכת הגיוס. התרגשנו מאוד. זה יום שיש בו דאגה טבעית ואמיתית של הורים וגם הרבה מאוד גאווה על הבנים והבנות שלנו, ששומרים על המדינה שלנו. אני מבקש למסור לכל ההורים והמתגייסים, שימרו על המולדת ועל עצמכם. חיזרו הביתה בשלום".


לאחר מכן התייחס רה"מ לקואליציה ואמר: "במעבר חד, אני מאמין שממשלה צריכה לפעול מתוך הרמוניה ובניסיון להגיע להרמוניה נתתי גיבוי לדברים שלא הייתי שלם איתם, כמו חוק מע"מ אפס, אבללא זכיתי לגיבוי הדדי ולקיום המחויבות הבסיסית ביותר - נאמנות ואחריות של שרים לממשלה שלה.


בשדה המדיני, שרים תוקפים את המדיניות שאני מוביל, כשאפילו בנייה בירושלים הופך אצלם לנושא שנוי במחלוקת ומחזקים את הביקורת עלינו מחוץ. השרים משתלחים בממשלה, הם מנסים להחליף ממשלה מתוך הממשלה שהם יושבים בה. הם מפרים הסכמים מפורשים כמו מתן תוספת אמיתית לצה"ל והעברת עיר הבה"דים קדימה.


"יש להפסיק את ההתקפות והחתרנות, אני דורש להתייצב מאחורי הנהגת המדינה בכל התחומים. אם יסכימו לכך, נוכל להמשיך יחד, אם יסרבו, נסיק את המסקנות ונלך אל הבוחר. בתור ראש ממשלה שנותרו לו עוד שנים בקדציה, אני לא שש אלי בחירות, טובת המדינה דורשת ממשלה אחראית. הממשלה לא יכולה לתפקד כך, כשתוקפים את הממשלה כמעט בכל נושא וכיוון".