מליאת העצרת הכללית האו"ם אישרה הלילה (שבת) הצעה הקובעת כי ישראל תשלם ללבנון 856 מיליון דולר כפיצוי על כך שב-2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, תקיפות חיל האוויר הישראלי גרמו לטענת הלבנונים לאסון סביבתי.


ההחלטה התקבלה ברוב של 170 מול 6. המדינות שהתנגדו יחד עם ישראל הן ארצות הברית, קנדה, אוסטרליה, מיקרונזיה ואיי מרשל.

הלבנונים טענו כי כתם הנפט, שנגרם מהפצצת תחנת כוח בלבנון וגרם לאסון סביבתי, חיסל חלק מתעשיית הדייג ואף גלש לחופי סוריה. עוד הם טוענים כי מעבר לפעולה באו"ם הם מתכוונים להמשיך לתבוע את ישראל במישור המשפטי הבינלאומי.


גורמים בכירים טוענים כי המספרים של הלבנונים לא מאומתים וכי לא מוזכר שישראל שיתפה פעולה עם מוסדות הפיתוח של האו"ם. כתם הנפט נוקה והנזק הוא לא כפי שנטען. 
ממשלחת ישראל לאו"ם נמסר בתגובה: "מדובר בעוד החלטה מסוג ההחלטות שאנחנו רגילים אליהן באומות המאוחדות. היא משלבת את המתכון הרגיל של היסטוריה אלטרנטיבית, מניפולציה, קיתונות של פוליטיזציה וראיה צרה של קבוצות בעלות אינטרס".

"ההחלטה הזו, אשר שבה ועולה מדי שנה,  חיה יותר שנים מכתם הנפט עצמו שכבר הסתלק מן העולם. האו"ם מעולם לא עצר לבדוק מה עלות נזקי המלחמה בצד הישראלי. מלחמה שמעבר לאבדות כבדות בנפש הביאה לנזק סביבתי עצום בשטחי צפון הארץ. כל זאת,  מבלי להזכיר שהיא פרצה כתוצאה מפעילותו של ארגון טרור, חיזבאללה".

"הגיע הזמן שהאו"ם יסתכל על הסביבה שלו ויבחין בגורמים האמיתיים שמאיימים עליה".