על רקע התנגדותו התקיפה של היועץ המשפטי לממשלה, תעלה היום (ראשון) להצבעה בממשלה הצעת החלטה לפיה השרים יתמכו בקריאה טרומית בשני נוסחים שונים של הצעות חוק לאום פרטיות שימוזגו בהמשך עם הצעת חוק ממשלתית מ רוככת יותר. השרה ציפי לבני ושרי הבית היהודים צפוים להתנגד להחלטה.

את הצעת החלטה יזם ראש הממשלה בנימין נתניהו ולפיה הממשלה תתמוך בהצעות חוק הלאום שהגישו יו"ר הקואליציה יריב לוין ויו"ר סיעת הבית היהודי איילת שקד בשיתוף עם חברי הכנסת יריב לוין (ליכוד) ורוברט אילטוב (ישראל ביתנו). ההצעות אמורות לעלות להצבעה כבר ביום רביעי הקרוב בקריאה טרומית במליאת הכנסת אולם המשך חקיקה יוקפא עד להגשת הצעת חוק ממשלתית.
ראש הממשלה טרם הציג את הצעת החוק הממשלתית אולם צירף להצעת החלטה את עקרונות היסוד כפי שהוא רואה אותם לחוק הלאום. העקרונות שקבע ראש הממשלה אינם עושים הפרדה בין מדינה יהודית למדינה דמקורטית, כמו בהצעת החוק של ח"כ אלקין, והוא גם אינו מבקש לפגוע במעמד השפה הערבית.

מסמך "עקרונות היסוד" של נתניהו מצטט קטעים ממגילת העצמאות אך בהבדל משמעותי. בעוד שבמגילה נכתב כי ישראל "תקיים שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין", בהצעת נתניהו לא נכלל המושג "שוויון" אלא נוסח מעורפל שקובע כי המדינה "מקיימת את זכויותיהם האישיות של כלל אזרחיה על פי כל דין". 

במסמך נתניהו, בניגוד להצעות החוק הפרטיות הקיצוניות יותר, אין הכפפה של המשטר הדמוקרטי בישראל לזהותה היהודית של המדינה, כפי שמציע למשל ח"כ אלקין.  נתניהו מציע את הנוסח: "הגדרת זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ועיגון ערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, ברוח העקרונות שבהכרזה על הקמת מדינת ישראל". 
הממשלה צפויה לאשר את הצעת נתניהו למרות למרות חוות דעת נוקבת של היועץ המשפטי לממשלה הקובעת כי בהצעות החוק יש "שינוי של ממש של עקרונות היסוד של המשפט החוקתי כפי שעוגנו במגילת העצמאות ובחוקי היסוד של הכנסת, ויש בהן כדי לרדד את המאפיין הדמוקרטי של המדינה".
בניסיון להתגבר על ההתנגדות הצפויה של השרה לבני ושל שרי יש עתיד פרסם בסוף השבוע נתניהו הבהרה בה אמר כי  "במסגרת הצעת חוק הלאום שאני מביא לממשלה ביום ראשון נבצר את השוויון המלא בפני החוק של כל אזרח ללא הבדל דת, גזע ומין לצד הבטחת זהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי – אין סתירה בין הדברים ולא אאפשר חתירה תחת שני עקרונות יסוד אלה."
כזכור ביום ראשון שעבר הסירה שרת המשפטים, ציפי לבני, מסדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה, את הצעת החוק של ח”כ אלקין אולם ראש הממשלה נתניהו החליט להשתמש בסמכותו ולהביא את הצעת החוק לדיון היום בישיבת הממשלה, מה שיצר משבר ממשלתי.
אמש פרסמה לבני בעמוד הפייסבוק שלה את עמדתה לגבי הצבעתה היום וכתבה: "מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית! אגן על ערכי מדינת ישראל כפי שנקבעו במגילת העצמאות ולא אתן את ידי לפגוע בהם. אני תומכת בחוקה שמעגנת את הערכים האלה, ואתנגד לכל הליך או חוק שמעוותים אותם - כמו שעושה הצעת החוק המסוכנת והאנטי ציונית של אלקין, או כל הצעה דומה שעושה דיל פוליטי על חשבון הערכים האלה. 
מדינת ישראל היא יהודית ודמוקרטית - לא יהודית פחות מדמוקרטית, ולא דמוקרטית על חשבון יהודית - ובהתאם לכך בלבד אקבל את החלטותיי בכל דיון בנושא”.
אם תאושר היום הצעת ההחלטה של נתניהו ותקבל תוקף של החלטת ממשלה יחוייבו גם ציפי לבני וגם שרי יש עתיד לתמוך ביום ד' בהצעות החוק הפרטיות אלא אם כן יוכרז על חופש הצבעה בקואליציה.