המאמצים הדיפלומטים לא עזרו:  ירדן הגישה הלילה (בין רביעי לחמישי) בשם הרשות הפלסטינית הצעה רשמית למועצת הביטחון של האו"ם מסמך לפתרון הסכסוך הישראלי פלסטיני, בתוך שנה אחת. ההצעה כוללת נסיגה ישראלית מלאה מהגדה המערבית עד סוף שנת 2017 לאחר משא ומתן מואץ על בסיס גבולות 67'.

ההצעה הפלסטינית הוגשה רשמית ל-15 המדינות החברות במועצת הביטחון, מה שאומר שניתן לגשת להצבעה עליה בתוך 24 שעות מרגע ההגשה, אך לא מובטח שכך אכן יקרה. כמה הצעות דומות הוגשו למועצה בעבר אך מעולם לא הגיעו להצבעה. הפלסטינים, אשר מנהלים את הסיטואציה בצורה פוליטית וזהירה, יבקשו ככל הנראה לדון בהצעה רק לאחר חודש ינואר, כיוון שאז מתחלפות חברות מועצת הביטחון והפלסטינים מקווים כי זה יעזור להם בהצבעה.
דיפלומוטים אומרים כי הדיונים על הטקסט של מסמך מסוג זה יכולים להימשך ימים או שבועות. שגרירת ירדן לאו"ם דינה קוואר אמרה כי היא מקווה שהמועצה תוכל להגיע להסכמה פה אחד על המסמך. הנציג הפלסטיני אישר כי הוגשה הצעה, אך לא אמר מתי היא תועלה להצבעה: "אנחנו רוצים לעבוד עם מי שרוצה לעבוד איתנו", אמר. 

הצעה פלסטינית דומה הוגשה מוקדם יותר השנה, באוקטובר, אף היא למועצת הביטחון של האו"ם, ובה קריאה לישראל לסגת משטחי יהודה ושומרון עד נובמבר 2106. במקרה הזה ארה"ב ומדינות נוספות החברות בפורום לא הסכימו על נוסח המסמך. 
על מנת שההצעה תאושר במועצת הביטחון דרושים תשעה קולות, דבר שייאלץ את ארה"ב, שעמדה מאחורי ישראל באופן עקבי בעבר במקרים דומים, להחליט האם היא מטילה וטו על ההחלטה. צרפת, בריטניה וגרמניה מנסחות גם הם הצעה משותפת, ששר החוץ הצרפתי לורן פביוס טוען כי תכלול תאריך יעד לסיום השיחות בתוך שנתיים. 

מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, התייחס להצעה האמריקאית וגרם לחשש גדול בקרב דיפלומטים ישראלים. קרי אמר אמש כי ארה"ב לא פוסלת שום הצעה מראש ובוחנת כל דבר בעיתו: "אין לנו בעיה עם הצעה חדשה שלא תלהיט את השטח". מוקדם יותר השבוע, רמזה הדוברת, ג'יין סאקי, כי ארה"ב לא תתן להצעה כזאת לעבור.