הנהלת הקואליציה החליטה היום (ב') לדחות בשבוע את ההצבעות על חוק הלאום, שההכרעה לגביו תוכננה ליום רביעי הקרוב. את ההצעה יזם שר החוץ אביגדור ליברמן, והביא אותה לישיבת הנהלת הקואליציה יו"ר הסיעה בכנסת, רוברט אילטוב. עד התאריך החדש להצבעות ינסו בסיעות הקואליציה למצוא נוסחה לפתרון המשבר.



יו"ר הקואליציה זאב אלקין אמר בתום ישיבת הנהלת הקואליציה כי "שמענו את בקשותיהם של שני יוזמי חוק הלאום, רוברט אילטוב ואיילת שקד, לדחות בשבוע את ההצבעה על חוק הלאום. אני, כמגיש הצעת חוק הלאום בגרסתה השנייה, מתייחס לכך בכובד ראש. אביא את העניין בפני ראש הממשלה ואמליץ לו להיענות לבקשת הדחייה, אם המטרה היא אמנם לנסות ולהגיע לפשרה, ולא למרוח את הזמן".

סיעת הבית היהודי הקדימה להודיע כי היא מקבלת את הצעת הפשרה. דובר הסיעה אמר כי "מבחינתנו הצעת חוק הלאום אמורה לעבור במוקדם או במאוחר. שבוע יותר או פחות לא מעלה ולא מוריד מבחינתנו, ובהתחשב ברצונות סיעות הקואליציה, אנחנו מסכימים לדחייה".  



ח"כ אילטוב אמר למעריב אונליין טרם ההודעה על ההחלטה: "העליתי בפני ראשי סיעות הקואליציה את הצעתי. אני מבקש לדחות בשבוע את ההצבעות, כדי שניתן יהיה להרגיע את הרוחות ולהגיע לנוסחאות שיאפשרו את פתרון המשבר. שמעתי בישיבה חלק מראשי הסיעות שתומכים בהצעתי. אני מאמין שההצעה תתקבל ושההיגיון ינצח". 



בכל שלוש הגרסאות של החוק מודגשים "התקווה" כהמנון הלאומי, סמלי המדינה, השימוש בלוח השנה העברי, חוק השבות והבטחת הגישה החופשית לאתרים הקדושים והגנתם.