שעות ספורות לאחר שהיו"ר אבו מאזן חתם על המסמכים, ההנהגה הפלסטינית הגישה היום (ה') את הבקשות להצטרפות ל-20 מוסדות ופרוטוקולים בינלאומיים לנציג האו"ם. במסמכים בקשה להצטרפות לאמנת רומא - דבר שסולל את הדרך בפני הפלסטינים להצטרפות לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג. אם תאושר ההצטרפות, המשמעות היא שהפלסטינים יוכלו להגיש תביעות נגד ישראל. 

בנוסף לאמנת רומא, על כל ספיחיה, דרשו הפלסטינים להצטרף בין היתר לאמנה המאפשרת הענשת מי שפוגע בחרותם של פקידים דיפלומטיים, כולל ראש הממשלה ושר החוץ – המוגדרים אנשים מוגנים על פי החוק הבינלאומי.
 
עוד בקשות שהוגשו לאו"ם: הסכם שלפיו לא חלה התיישנות על פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות; הסכם נגד הפשע המאורגן, דבר שמחייב החלת ריבונות פלסטינית על הגבולות היבשתיים והימיים; אמנת באזל – המתייחסת להעברת חומרים מסוכנים, דבר שמביא להעברת חומרים מסוכנים בהתנחלויות לתוך ישראל, וזימון ישראל לשימוע בכל פעם שהיא טומנת חומרים מסוכנים באדמות פלסטיניות; שליטת הפלסטינים על המים הטריטוריאליים המוכרים על ידי האו"ם כשטחים כבושים; השתתפות שוויונית בעניין מקורות המים והנהרות (הרשות הפלסטינית היא בין הבודדים בעולם שמצטרפים לאמנה זו); הפרוטוקול השני לאמנת ז'נבה המתייחס להגנה על אזרחים בעת מלחמה, מה שמחייב כיבוד לאמבולנסים וההגנה האזרחית; שמירה על זכויות פוליטיות לאשה; שמירה על פקידי ועובדי האו"ם; הסכם הגבלת הפצת נשק גרעיני; אסור על שימוש בנשק קונבנציונלי שעלול לגרום לנזקים קשים לנפגעים; הסכם המונע שימוש בפצצות מצרר.

חבר הוועד הפועל של פת"ח, סאיב עריקאת, הגיש את המסמכים שאבו מאזן חתם עליהם למתאם פעולות האו"ם בגדה וברצועת עזה, ג'יימס ראולי, במוקאטעה ברמאללה. עריקאת אמר, כי "מפעל ההתנחלויות היא הסוגייה הראשונה שתביא אותה הרשות בפני בית הדין הבינלאומי בהאג", והדגיש כי "לא חלה התיישנות על פשעי המלחמה של ישראל".

בתגובה לביקורת הישראלית והאמריקאית נגד ההצטרפות הרשות ל-18 אמנות והסכמים בינלאומיים, אמר עריקאת כי "מי שחושש מבית הדין בהאג, עליו להפסיק את פשעיו". הוא הדגיש, כי "על ארצות הברית, כמעצמה, להפסיק להתייחס אל ישראל כאילו היא מעל לחוק".