"שרת המשפטים היתה צריכה להגיע לכאן, היא בחרה לא לעשות כך ולהתעסק בדברים אחרים. במקום זה היא רוצה לשים מקלות בגלגלי בממשלה ולעצור את "חוק זועבי" וחוקים נוספים", כך תקף היום (רביעי) ח"כ דני דנון, את ציפי לבני, בתגובה על כך שהחליטה לעכב את "חוק זועבי", שמטרתו היא לאפשר לרוב של 61 חברי כנסת להדיח ח"כ מכהן.



"אני קורא לך כאן מהדוכן או לחזור למה שהיתה בעבר, בית של אנשי אצ"ל ותנועת בית"ר או לעשות את מעשה עמיר פרץ ולהתפטר. במקום לבוא למליאה ולהביע את החוקים בכנסת, היא מחליטה לא להגיע לכנסת והפכה להיות פרקליטה של השטן", תקף יו"ר מרכז הליכוד. את הדברים ניסה להגיד בתחילה בדיון על הגבלת שכר טרחת עו"ד עבור ניצולי שואה, אך התבקש לרדת מהדוכן ע"י ח"כ פנינה תמנו-שטה, אשר הסבירה לו כי כל עוד הוא לא מתנגד לחוק, הוא אינו מורשה לדבר. החוק עצמו עבר פה אחד (58 תומכים מול 0 מתנגדים).



כזכור, שרת המשפטים הגישה הבוקר ערר למזכירות הממשלה נגד ההחלטה להעביר את ההחלטה להנהלת הקואליציה. מדובר בהצעת חוק של יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) לפיה די ברוב של 61 ח"כים כדי להדיח מכהונתו חבר כנסת מכהן שהתבטא בזכות מעשי טרור וחבלה. החוק הקיים מאפשר לפסול מועמד לכנסת שהביע תמיכה בארגוני טרור או במאבק מזויין אך כיום אין אפשרות להדיח ח"כ מכהן שמתבטא כך.

הצעת החוק נולדה בעקבות שורת התבטאויות שנויות במחלוקת של ח"כ חנין זועבי (בל"ד), ביניהם האמירה לפיה החבלים שחטפו ורצחו את שלושת הנערים בגוש עציון אינם טרוריסטים. הצעת החוק עלתה לדיון השבוע בוועדת השרים לחקיקה, אולם מאחר ומדובר בתיקון לחוק יסוד הכנסת, הוחלט שלא פורום ממשלתי צריך לדון בהצעה אלא הנהלת הקואליציה. אז התברר כי יש להצעת החוק תמיכה של הליכוד, הבית היהודי וישראל ביתנו. התנועה ויש עתיד, לעומת זאת, הביעו התנגדות להצעה.
 
בערר שהוגש למזכיר הממשלה מנדלבליט כותבת שרת המשפטים כי "מדובר בהצעה שמעוררת שאלות חוקתיות ומשטריות ללא שאלה טכנית הנוגעת לפעילות הכנסת. מן הראוי שלממשלה תהיה עמדה בשאלות מעין אלה".