השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התייחס היום (רביעי) במליאת הכנסת לפרסום מהיום המאשר כי שנתנאל ערמי ז"ל, שנהרג לפני כחודשיים בעת ביצוע עבודות סנפלינג, נרצח על רקע לאומני.


במהלך מענה לשאילתות במליאת הכנסת, פנתה ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) לשר לביטחון פנים ואמרה: "היה ברור שהחבלים של הסנפלינג נחתכו ביד זדונית. למה נמנעתם לומר שזה פיגוע? למה מנעתם מההרוג לוויה כפי שראוי לקורבן פיגוע טרוריסטי? למה מנעתם מהמשפחה את היחס הראוי?"

השר אהרונוביץ' השיב: "מבחינת הממצאים, כשאין ידע ולא בטוחים אם זה הולך לתחום הפלילי או הפח"עי,  אי אפשר להגיד אם זה פיגוע או לא, כאשר הדברים עדיין לא ברורים.  אל תחפשו כוונת זדון, זה לא שהמשטרה רעה. לך זה ברור מהרגע הראשון אבל אנחנו בודקים את הדברים, וכאשר מגיעים למסקנה מודיעים למשפחה. כשאין ודאות צריך להמתין. בסוף לצערנו זה פיגוע אבל לא צריך להגיד שיד זדונית לקחה את זה לכיוון הפלילי. צריך להמתין לתוצאות וברגע שזה ודאי אפשר לצאת לציבור. אני בוודאי לא אוציא הודעה לא מוסמכת".

אהרונוביץ' התייחס גם להדלפת הקלטת של שלי דדון ז"ל, אשר הגיעה לכלי התקשורת ואמר: "בדקתי ומצאתי שההדלפה לא הגיעה מהמשטרה". לאחר שח"כ יפעת קריב אמרה כי "התשובה שלך לא מכבדת את המשפחה", אמר השר: "מציע לך להיזהר בלשונך. אני בדקתי ואת לא. במקום לבוא ולהאשים, בואו נבדוק היכן הם היו ולמי הם הופצו ומי הפיץ אותם. בדקתי עם דובר המשטרה, שהודיע לי שלא הפיץ. 

"לבוא ולשים את המשפחה השכולה בינינו זה לא אחראי. לא צריך להאשים את המשטרה, אם יש חשד, תגישו תלונה. נבדוק את הדברים. הרבה פעמים מאשימים את המשטרה ואז מבינים שזה יוצא מדרכים אחרות. להאשים את המשטרה זה הכי פשוט".