שרת המשפטים ציפי לבני ושר האוצר יאיר לפיד הודיעו הערב כי אין בכוונתם להצביע ביום ד' בעד חוק הלאום, במליאת הכנסת. עם זאת, לא ברור האם יצביעו נגד החוק, דבר שעשוי לאלץ את ראש הממשלה לפטר אותם ולהביא בכך לפירוק הקואליציה ולהקדמת הבחירות. 

לבני אמרה הערב בראיון לערוץ 2: "לא אתן ידי לחוק רע, אנטי ציוני ואנטי דמוקרטי. מדובר בחוק רע לתפארת. לא אהיה שותפה לחוק כזה ולא אצביע בעדו". לדבריה, היא שוקלת להצביע נגד. לבני אמרה: "לא אתחבא בשירותים. אצלי זו לא פוליטיקה. זו תמצית השקפת העולם שלי". 
שר האוצר לפיד התייחס לחוק הלאום בכנס של אגודת הידידים באוניבריסטת תל אביב. בשיחה עם נחמיה שטרסלר אמר לפיד כי "אנחנו בעד חוק הלאום, אבל לא החוק הזה. החוק שהוגש היום מעמיד את המדינה היהודית לפני הדמוקרטית. הוא מפריד בינהן. לא בן גוריון, לא בגין ולא ז'בוטינסקי היו מאשרים את החוק הזה". 

לפיד הוסיף כי "לא אני ולא יש עתיד נצביע בעד חוק הלאום כפי שהוגש". לפיד אמר גם כי "אחרי ההצבעה יצאתי לסיור בירושלים עם (יצחק) אהרנוביץ', ואנחנו ברגע נפיץ ובסיטואציה קשה. מה נגיד למשפחת סייף? שאנחנו מעבירים חוק שהופך אותם לסוג ב'? אם ראש הממשלה רוצה לפרק על זה את הממשלה, זה חוסר אחריות לאומית בעת הזו".