שר האוצר יאיר לפיד פנה בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" לראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע ההחלטה לדחות בשבוע את ההצבעות על חוק הלאום, ואמר: "אני קורא לראש הממשלה לנהוג באחריות. עדיין לא מאוחר. אפשר לתקן, להעביר ביחד תקציב, להרגיע את הרחובות, בעיקר לעשות את מה שבשמו נבחרנו - להנהיג את המדינה". 

לפיד אמר: "אני רוצה לעשות סדר, כי נדמה לאנשים בבית ובתקשורת שבכל יום יש משבר קואליציוני אחר. זה לא המצב. זה אותו משבר, על חוק הלאום, ועל מע"מ אפס, ועל התקציב. יש מי שמנסה להחזיר אותנו לאחור. זה משחקי אינטרסים, זה שחיתות שלטונית, שמוכרת מדינה עבור פריימריז וקבלני קולות, ולאיש לא אכפת מהמדינה. הם מוכנים ללכת לבחירות מוקדמות בזמן שהרחובות בוערים". 
"את מי הם מענישים?", שאל לפיד ברומזו לראש הממשלה ולליכוד, "את מי הם מענישים כשהם אומרים שלא יעבירו את התקציב הכי חברתי ואת מע"מ אפס? אותי? הם מענישים את הזוגות הצעירים ואת הלוחמים שחזרו מ"צוק איתן".

לפיד הדגיש ואמר כי "לא נתפשר על הערכים שלנו בגלל סחר סוסים קואליציוני. על זה כל המשבר. על זה שאנחנו מתעקשים לקחת אחריות, לנקות את האורוות ואת התחלואים בחברה הישראלית, ולא לתת לגזענות להתפשט בה. יש לנו מדינה לנהל". 


בשעות הצהריים החליטה הנהלת הקואליציה לדחות בשבוע את ההצבעות על חוק הלאום על מנת לאפשר לסיעות להגיע לפשרה ביניהן. את ההצעה יזם שר החוץ ויו"ר סיעת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן. 


הרצוג ללפיד וללבני: "פרק הממשלה הסתיים, זה הזמן לצאת ממנה"


ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג קרא בישיבת סיעת העבודה ללפיד ולשרת המשפטים ציפי לבני לפרוש מהממשלה. לדבריו, "נתניהו מסכן את האינטרסים הקיומיים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל – בהתנהגותו ובהחלטותיו, באש הזרה שהוא מבעיר ביוזמות חקיקה חסרות אחריות, מיותרות, בכישלונות שלו בכלכלה, בחברה, בביטחון ובשלום".
 
הרצוג הוסיף: "אני קורא ללבני ולפיד ומפלגותיהם – הפרק הזה הסתיים, המדינה תקועה עם ביבי, תבינו זאת! צאו מן הממשלה, זו ממשלת מעבר מיום כינונה -  שהייתם שותפים לה. עדיין לא מאוחר לתקן, הצטרפו אליי ונוביל מהלך שישנה את הכיוון המסוכן אליו צועדת המדינה".