הנשיא לשעבר שמעון פרס נפגש הבוקר (חמישי) עם נשיא צרפת, פרנסוואה הולנד, בארמון האליזה שבפריז. בפגישתם דנו השניים בפניית הפלסטינית לאו"ם, בהוצאת חמאס מרשימת ארגוני הטרור וביחסים בין ישראל לאירופה. פרס יצא בביקורת חריפה על החלטת בית הדין של האיחוד האירופי להסיר את החמאס מהרשימה השחורה: "מי ששופט מהו ארגון טרור אלו קורבנות הטרור ולא שופטי האיחוד האירופי. צריך לקרוא לילד בשמו- חמאס הוא ארגון טרור". פרס התייחס להצעת הפלסטינים לאו"ם ואמר כי הוא "מציע לקהילה הבינלאומית להשקיע מאמצים בקידום תהליך מדיני והדברות, ולא בתמיכה במהלכים חד צדדיים".

הולנד התייחס לדבריו של פרס ואמר כי: "עמדת צרפת נותרה כשהייתה- איתנה נגד חמאס ונגד הטרור". נשיא צרפת הדגיש בפגישה כי ההחלטה הטכנית של שופטי בית הדין של האיחוד האירופי אינה משנה את יחסה של צרפת כלפי החמאס וכלפי הטרור, וכי עמדת צרפת נשארה איתנה נגד חמאס ונגד הטרור.
בהקשר לפניית הפלסטינים לאו"ם אמר פרס: "אנחנו בעד הקמת מדינה פלסטינית ושמירה על מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית- המחלוקת היא בדרך להשיג את היעד של מדינה פלסטינית. אני מציע לקהילה הבינלאומית להשקיע מאמצים בקידום תהליך מדיני והדברות ולא בתמיכה במהלכים חד צדדים. טוב תעשה הקהילה הבינלאומית אם תמנע מקידום תהליכים חד צדדים ותקדם חזרה למשא ומתן כדי להגיע להסדר מדיני בהסכמה. רק הסדר שיושג בהסכמה יחזיק לאורך זמן". 

בהמשך הפגישה שוחחו השניים גם על גילויי האנטישמיות בצרפת, פרס הודה לנשיא הולנד על עמדתו הנחושה כנגד כל גילויי אנטישמיות בצרפת ואמר: "יהודי צרפת סובלים מגילויי אנטישמיות נוראית- אני מודה לך על עזרתך לשמור על הדמוקרטיה ועל הזכות של כל אדם לחיות בשוויון ובביטחון".