המתיחות בין נתניהו לליברמן שברה שיא חדש וזולגת אל תוך העבודה המקצועית. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס ישיבת חירום בעקבות פניית הפלסטינים לבית הדין הבינלאומי בהאג אבל "שכח" להזמין את שר החוץ אביגדור ליברמן. 

שר הביטחון משה בוגי יעלון, היועץ לביטחון לאומי יוסי כהן, מנכ"ל משרד החוץ יוסי בן שטרית ובכירים בשב"כ ובצה"ל דווקא הוזמנו לישיבה שארכה כמה שעות ובה החלו להיערך לתרחיש של מתקפה משפטית בינלאומית על ישראל בה יוצאו צווי מעצר בינלאומיים נגד בכירי צה"ל. 
בסיומה של הישיבה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אנחנו מצפים מבית הדין לדחות על הסף את הפנייה הצבועה של הרשות הפלסטינית מהטעם  שהרשות הפחלסטינית איננה מדינה. היא יישות שמקיימת ברית עם ארגוני טרור, עם החמאס שמבצע פשעי מלחמה ומדינת ישראל היא מדינת חוק עם צבא מוסרי ששומר על כל החוקים הבינלאומיים. אנחנו נגן על חיילי צהל כמו שהם מגנים עלינו".

בסביבת שר החוץ אמרו כי "ראש הממשלה לא רוצה לתת מענה אמיתי למהלך הפלסטיני ולכן זימן דיון רק של אומרי הן ופקידים כדי שלא יחלקו על דעתו".  
גורמים בכירים הוסיפו כי "נתניהו לא יתן לליברמן לגנוב לו את ההצגה. נתניהו חושש מההצעות הקונקרטיות שליברמן יעלה ונתניהו חושש שלא ייראה ימני מספיק. בתקופה של משבר מדיני נתניהו מעדיף את ההישרדות הפוליטית שלו על פני זימון מקצועי של שר חוץ לפגישה מקצועית עניינית". 

במשרד החוץ הביעו ביקורת רבה על ההחלטה שלא להזמין את שר החוץ לפגישה מאחר והטיפול וההתמודדות עם המשבר המדיני והמהלכים הפלסטינים באום ובבית הדין הבינלאומי בהאג הם תחת אחריותו של משרד החוץ.  בלשכתו של ראש הממשלה נתניהו אמרו כי הוא זה שמרכז את הטיפול במשבר המדיני עם הפלשתינים ומתמודד עם המהלך הפלסטיני באו"ם ובבית הדין הבינ"ל.

המתיחות בין נתניהו לליברמן הגיעה לשיאים חדשים לאור הבחירות. ליברמן לאחרונה בנאומיו חזר והדגיש כי נתניהו חסר יוזמה מדינית וכי יש להפגין קו מחשבה מדיני חדש ויוזמות מדיניות כלל אזוריות: "מה שיש היום זה ססטוס קוו. הגישה של נתניהו כשלה ואני מציג גישה יותר נכונה של הסדר איזורי כולל וזו גישה נכונה יותר לעת הזו".