ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נפגש עם עובדי משרד ראש הממשלה להדלקת נר שלישי של חנוכה, והתייחס לצעדי אבו-מאזן מול האו"ם: "אבו-מאזן חושב שבצעדים חד צדדיים הוא מאיים עלינו. הוא לא מבין שהתוצאה שלהם תהיה השתלטות החמאס על יהודה ושומרון, בדיוק כפי שקרה קודם לכן בעזה. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. לא נסכים לעולם לתכתיבים חד צדדיים. אנחנו תמיד נשמור על הביטחון שלנו. זה הלקח שלנו גם מימי המכבים וגם מימינו אנו". 

בדבריו התייחס נתניהו לדברי אבו-מאזן על הצעת ההחלטה לסיום הסכסוך הישראלי-פלסטיני שהגישו הפלסטינים. יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי ההצעה היא חלק מ"המאבק המדיני שלנו לסיום הכיבוש ולמען העצמאות בהקמת מדינה פלסטינית ובירתה ירושלים המזרחית". בנאום לפני בכירי הרשות במוקאטעה שברמאללה, הוסיף אבו מאזן: "נמשיך במאמצים במסדרונות האו"ם על מנת לקבל את התמיכה הראויה". 
 
יו"ר הרשות הדגיש, כי "ההצעה הפלסטינית שהוגשה למועצת הביטחון מתייחסת לפתרון שתי המדינות על בסיס גבולות 67'. ירושלים תהיה בירה לשתי מדינות, כאשר מזרח ירושלים היא בירת פלסטין, בנוסף למציאת פתרון צודק לסוגיית הפליטים על בסיס יוזמת השלום הערבית, הפסקת ההתנחלויות ומציאת הסדר ביטחוני". הוא הוסיף עוד, כי: "ההצעה קוראת לוועידה בינלאומית לחידוש המו"מ עם ישראל, שלא יימשך מעל לשנה ויביא לקץ הכיבוש".

מוקדם יותר נפגשה לבני נפגשה עם שגרירי האיחוד האירופי בת"א והבהירה כי נדרשת פעולה מידית של האיחוד האירופי ומדינות אירופה מול בית הדין האירופי, על מנת להחזיר את חמאס לרשימת הטרור השחורה - המקום הראוי לו. שגרירי האיחוד הבטיחו ללבני כי יפעלו בנושא והביעו את מחויבותם לתקן את הליקוי על מנת להבטיח שחמאס לא יוצא מהרשימה. הם ציינו בפנייה גם כי החלטת בית הדין היא על רקע טכני ופרוצדורלי ואינה משנה את עמדת האיחוד כלפי חמאס, וכי האיחוד דבק בעקרונות הקוורטט.