למרות פגרת הבחירות, אישרה היום (ראשון) ועדת העברות תקציביות בסך 8.1 מיליארד שקלים, מתוכם 5.8 מיליארד שקלים לחיזוק מערכת הבריאות וקרוב קרוב למיליארד שקלים לביטחון למימון הוצאות צוק איתן והוצאות אזרחיות נוספות.

אף שרובן המוחלט של ההעברות התקציביות הינן למטרות אזרחיות מוסכמות, בדיונים בוועדה היום התגלעו ויכוחים רבים בין קואליציה לאופוזיציה. ישיבת הוועדה הפכה סוערת במיוחד, נוכח הדיון בבקשה תקציבית שאושרה בסופו של דבר בהיקף של 12.8 מיליון שקלים לאזור התעשייה ברקן. 

נציגי האופוזיציה טענו כי העברה הינה העברה פוליטית בעת הזו, אף שחלקם טענו כי בעיתוי אחר היו מצביעים בעדה, עקב היות אזור התעשייה, חלק מגושי ההתנחלויות. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) החליט להעלות את הבקשה התקציבית להצבעה בוועדה, לאחר שהיועץ המשפטי לכנסת מסר לו, כי אין מניעה חוקית להעלות את הבקשה להצבעה, מרגע שזו הועברה ע"י הממשלה לוועדה.


מדובר בסכום של 12.8 מיליון שקלים לפרוייקט "דרך ישראלית" לבניית מרכז מבקרים בסמוך לאזור התעשייה ברקן. חברי האופוזיציה מחו נמרצות כנגד ההעברה הזו. ח"כ עיסוואי פריג' (מר"צ): "זו ההעברה תקציבית פוליטית בעליל כשהיא מאושרת בכזה חיפשון בתקופת בחירות".

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל): "חשבתי שמדובר על מכשירי החייאה לקשישים ולכן נדרשנו לאשר קודם כל את ההעברה הזו, אבל עכשיו שראיתי שמדובר בתקציב להתנחלויות הבנתי מדוע יו"ר הוועדה החליט להקדימה לפני ההעברות תקציביות אחרות".

ח"כ סתיו שפיר (העבודה): "אין שום סיבה לאשר את ההעברה התקציבית הזו שנועדה לרצות את המצביעים בפריימריז של הבית היהודי".

ח"כ אראל מרגלית (העבודה): "מצד אחד בהסדר קבע אזור התעשייה הזה צריך להיות באחד משלושת גושי ההתנחלויות, אך עתה לוקח משהו שאמור להיות בקונצנזוס ויוצר סביבו התנגדות : ההעברה הזו כרגע היא בסה"כ משחק פוליטי". 

סלומינסקי השיב כי "היועץ המשפטי לכנסת אישר להעלות את הפנייה התקציבית הזו להצבעה בוועדה. מלכתחילה הממשלה באמצעות משרד האוצר לא היתה אמורה להגיש לוועדה בקשות תקציביות שטרם קיבלו את אישור היועץ המשפטי לממשלה, אך מרגע שבקשה תקציבית הגיעה לוועדת הכספים מהממשלה, אין מניעה חוקית להצביע עליה, כך עפ"י הוראת היועץ המשפטי לכנסת". 

סלומינסקי: "הביקורת על ההעברה התקציבית הזעומה הזו לאזור מוסכם, למרות שהינו מעבר לקו הירוק, הינה צינית. המתיישבים ביהודה ושומרון הינם אזרחים שווי זכויות וחובות כמו כל אזרחי המדינה".

מנגד, טענו ח"כי האופוזיציה, כי "מדובר בהעברה פוליטית בעת הזו". ח"כ אראל מרגלית (העבודה) טען כי ההעברה הזו "עושה עוול לאזור התעשייה ברקן, שבעיתוי אחר הייתי תומך בבקשה, מכיוון שמדובר באזור שהוא חלק מגושי ההתנחלויות שיישארו בידינו בכל הסכם עתידי, אך בעת הזו מדובר בהעברה פוליטית לצרכיי פריימריז". כאמור, החליט סלומינסקי בהסתמך על הייעוץ המשפטי לוועדה להעלות את הבקשה התקציבית לאישור הוועדה.