תקרית חמורה אירעה היום (ה') בצהרים על גבול רצועת עזה סמוך לקיבוץ בארי. פלסטינים פתחו באש מנשק קל, ככל הנראה צלפים, לעבר כוח צה"ל שנע על ג'יפ וביצע סיור שגרתי על גדר המערכת ליד הקיבוץ. לא היו נפגעים בקרב כוחותינו אולם לאחר דקות אחדות מצאו החיילים פגיעה של קליעים בגיפ. הכוח השיב באש פגזי טנקים לעבר מקור הירי.




בצה"ל מאשרים את הפרטים. גורם צבאי מסר כי "מדובר באירוע חמור שמתוחקר כעת לאתר בשטח, צה"ל לא יאפשר פגיעה בחייליו וכל אירוע שכזה יזכה לתגובה מידית". מדיווחים ברשתות פלסטיניות עולה כי הירי בוצע מכיוון מחנה אל-בורייג' במרכז הרצועה וכי צה"ל ירה בתגובה לפחות שני פגזי טנק. 



הפלסטינים טענו בתחילת השבוע כי פאדל חלאווה בן 32 נורה על ידי כוח צה"ל ונהרג. מצה"ל נמסר כי הפלסטיני חצה את הגדר עם אדם נוסף, הכוח פתח בנוהל הרחקה שכלל ירי לפלג גוף תחתון וזוהתה פגיעה. הפלסטינים טענו כי מדובר בחוקר ציפורים שיצא אל הטבע לחפש ציפורי שיר ונורה על ידי הצבא. הפלסטיני השני נמלט מהמקום.  עוד דיווחו הפלסטינים, כי  צה"ל הפגיז את השטח באזור אל-בורייג'. עוד נמסר, כי צה"ל ירה בצורה אינטנסיבית מנשק קל לאזור ממנו נורה הג'יפ. איש לא נפגע ולא נגרם נזק.