הטלטלה שחווה חטיבת גבעתי בימים האחרונים הגיעה היום (חמישי) ללשכתו של מפקד פיקוד הדרום האלוף סמי תורג'מן. במהלך היום זימן האלוף את מח"ט גבעתי, אל"מ עופר וינטר, לשיחה שהוגדרה כשיחת "הבהרה ולא נזיפה". וינטר עדכן את תורג'מן כי גדוד צבר הועבר לפיקודו של סגנו.



בתוך כך, המג"ד לירן חג'בי, שיצא לחופשה בת עשרה ימים, לא נחקר ביממה האחרונה והעביר את היום לצד בני משפחתו, להם העניק הסברים על שלל הפרסומים.

במשטרה הצבאית החוקרת יגישו בימים הקרובים את קלטת העימות בין חג'בי לבין החיילת שטענה כי הוטרדה מינית על ידו. ההערכה היא כי הקלטת הזו תכריע את גורלו של חג'בי מבחינה משפטית, שכן לפי גורם המעורה בחקירה אין נגד המג"ד ראיות לביצוע עבירת מין. סנגרו, הסנגור הצבאי הראשי, אל"מ אשר הלפרין, מסר בשמו של חג'בי: "חג'בי עומד על חפותו גם היום ומשתף פעולה עם החוקרים באפן מלא. הוא עדיין מבקש עימות בפוליגרף ומקווה שיסיימו את החקירה במהירות האפשרית. הוא בטוח שלאחר בחינת הממצאים שלו על-ידי החוקרים ימצא שהוא לא עבר שום עבירה פלילית".

אתמול יצאו בני משפחתו של לירן חג'בי להגנתו. אביו שמואל אמר אמש כי הוא בטוח בחפותו של בנו: "אני מכיר את הבן שלי ואני יודע שהוא בחיים לא יעשה את מה שמאשימים אותו", אמר האב. "כל הסיפור התחיל אצל הסמג"ד שלו, שהדיח אותו ומשם כל הספור התפוצץ. הוא זה ששלח את המכתב לאלוף", הוא הוסיף. האב זועם על היחס שמקבל בנו מהצבא, ומהמדינה שלה הוא הקריב את ביטחונו האישי: "הבן שלי לקח לוחמים לשדה הקרב ושמר להם על החיים. אז הוא יעשה דברים כאלה?" אמר האב בכעס. לדבריו, רק לפני מספר ימים בנו היה במרכז הערכה לפני התמודדות על דרגת אלוף משנה. 
בצה"ל אומרים כי הסיפור הזה כנראה יסיים לחג'בי את הקשר עם גדוד צבר: "גם אם הוא ינוקה הוא לא יוכל לחזור לגדוד, לצבא כן לגדוד לא" אומר גורם צבאי. "האמון בינו לבין הלוחמים נגמר ברגע שהוא הפך לשק חבטות שלהם. הוא מקבל גיבוי אבל עדיין מבין שהוא צריך לתת הרבה הסברים". הגורם אומר כי האחריות לשורת האירועים, בין אם תימצא בהם אמת, תגיע עד לצמרת החטיבה וגם וינטר יצטרך לתת הסברים. אולם הדבר לא יקרה לפני שהתיק יועבר לפרקליטות הצבאית.