גורמים בצה"ל מעריכים כי סא"ל לירן חג'בי לא יחזור לתפקידו, בין אם יוגש נגדו כתב אישום בהיבט הפלילי, ובין אם יטופל במישור המשמעתי. בצה"ל מבינים כי אוסף התלונות שהוגשו נגדו, גם אם לא יובילו לכתב אישום, לא מותירים לחג'בי אפשרות לפקד יותר על הגדוד. גם הרומן, שעל פי החשד מיוחס לו עם אחת מהפקודות שלו, מייצר בעיה מאוד קשה בקרב גורמי הצבא שכן בצה"ל רואים בחומרה רבה ניהול מערכת יחסים בין מפקד לפקודה, גם אם מדובר בהסכמה מלאה. נושא זה עדיין נמצא בחקירת מצ"ח.



בצה"ל אומרים כי בניגוד לשמועות שנפוצו ביממה האחרונה, בשום אופן לא נשקלה האפשרות לפרק את הגדוד, למרות המצב הקשה שהוא נקלע אליו. "כל צמרת צה"ל עסוקה בנושא הזה מאז שהתפוצצה הפרשה", אומר גורם בכיר בצה"ל ל"מעריב-השבוע". גם שר הביטחון התייחס אמש לפרשה ושיחרר עקיצה לא קטנה לעבר הסא"ל שיצא לחופשה. "מה שקורה כעת באירועים בחטיבת גבעתי מעורר אצלי דאגה, גם אצל הרמטכ"ל. הנושא הזה מבורר כעת בצינורות פיקודיים וגם בצינורות של חקירה של משטרה צבאית חוקרת שאולי יש פה היבטים פליליים, בין אם זה התנהלות של המג"ד שיצא לחופשה וכנראה לא במקרה", אומר השר יעלון שהתייחס גם לחלק בו נושא מפקד החטיבה אל"מ עופר וינטר.



"גם מה שהתרחש בתוך הגדוד מבחינת דיווח על האירועים וחשיפת האירועים או טאטוא העניין מתחת לשטיח. מהבחינה הזו נבחנת התנהלותו של המח"ט שידע או לא ידע. מה שברור שעולה מאירוע הזה, שזה יוצא מן הכלל בצה"ל ולכן מתייחסים אליו כחריגה מהנורמה ולכן הוא מטופל".


גורם משפטי בכיר, המעורה בפרטי החקירה אמר ל"מעריב-השבוע" כי בהיבט הפלילי, להערכתו כל הסיפור יקום וייפול על פרשנות משפטית. "על פי הפקודות הצה"ליות חובה על מפקד לדווח על אירועים שקשורים להטרדות מיניות או לבעיות משמעתיות שיש בהן חשד לפלילים, אולם שאלת הדיווח נתונה לפרשנות משפטית. למי צריך לדווח".

בזמן שכל המעורבים בפרשה טענו כי העבירו דיווח על הטענות, נשאלת השאלה האם מדובר בהליך שנועד לצאת לידי חובה או שמה הדיווח אמור לעבור לגורם מטפל. בשל כך, צפוי הרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ, להופיע בפורום המפקדים הבא, שכולל את כל מפקדי צה"ל מדרגת אלוף משנה ומעלה, ולדבר איתם על פרשת גבעתי, על חידוד הנהלים בכל הקשור להתנהלות מפקדים בדבר טיפול בתלונות של הטרדות מיניות.

סא"ל חג'בי נמצא בביתו, לאחר שאלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן, שיחרר אותו לחופשה בת עשרה ימים, וממתין להמשך החקירה בענייניו. חג'בי עצמו עומת בשבוע שעבר מול החיילת שהתלוננה נגדו וממתין להחלטת הפרקליטות באשר לתוצאות העימות. הערכה היא כי העימות הוא זה שיכריע האם יש תשתית להעמיד את חג'בי לדין פלילי על הטרדה מינית.