מחזור הגיוס של נובמבר ממשיך לשבור שיאים. היום(ד) נקבע בבסיס הקליטה והמיון של צה"ל שיא חדש של עשור בגיוס למערך ההגנה של חיל האוויר. בחיל אומרים כי השנה הקרובה צפויה להיות שנת התעצמות חסרת תקדים, במושגים של גיוס חטיבה שלימה ואחת הסיבות לגידול במספר המתגייסים נובע מכך שחיל האוויר צפוי לקלוט מערכת "שרביט קסמים" שצפויה להרחיב את יכולות היירוט מטווחים בינוניים עד גבוהים.


"מגמת ההתעצמות היא אחת הבולטות במערך בשנים האחרונות, לא רק בהרחבת השימוש במערכות נשק קיימות אלא גם בקליטת מערכות חדשות", אומר אל"ם רן כוכב, מפקד בית-הספר להגנה-אווירית לאתר חיל האוויר. "עלינו להתאים את הכוח האנושי במערך לכמות ולאיכות הנדרשת" הוא מסביר.



גם למבצע "צוק איתן" יש את האפקט שלו: ההצלחה הגדולה של מערך ההגנה של חיל האוויר גרם לבני נוער לדרוש לשרת במערך ההגנה של החיל. 1200 היירוטים המוצלחים של מערכת כיפת ברזל במהלך המבצע, כשלצד זה יירוט מוצלח של כלי טיס בלתי מאוייש והפלת מטוס סורי מעל שמי סוריה לאחר שחדר לשטח ישראל, רק העלו את הפופולאריות של המערך בקרב הציבור הרחב. 


המערך ההגנה של חיל האוויר משרתות גם הרבה נשים. "אנו שומרים על היחס שנע לאורך השנים בין 25-20 אחוז בנות בכל מחזור גיוס", הסביר אל"ם רן כוכב. "גייסנו את הבנות כשבועיים לפני הבנים על מנת לתת להן טעימה מהשירות הצפוי להן ולוודא את ההתאמה ההדדית: שלהן אלינו ושלנו אליהן".



בחיל מספרים כי הגידול במספר המתגייסים למערך, שחלקם יהפכו בעתיד למפקדים וקצינים, נתמך על-ידי המטה הכללי ואגף כוח האדם. "במיוחד לאחר המבצע יש הבנה משמעותית של חשיבות עשיית מערך ההגנה האווירית והמשימות אותן אנו נדרשים לבצע", הסביר אל"ם כוכב. "גם בתוך המערך ניתן דגש רב ללקחי המבצע וכמי שאחראיים על הכשרות הלוחמים אנו מקפידים לשלב אותם בתכני בית-הספר, הן בפנים הטכניים והן בפנים המעשיים-פרקטיים".