סוכנות הביון המרכזית של ארצות הברית, ה-CIA, מדריכה את סוכניה כיצד להימנע מהבדיקות הביטחוניות בנמל התעופה בן גוריון. כך עולה מחשיפת אתר ויקיליקס. 

האתר העלה מדריך בו יש הוראות לסוכנים איך להיכנס לישראל מבלי לעבור בדיקה ביטחונית שנייה על ידי כוחות הביטחון במקום. 
בין היתר נכתב במדריך : "הבדיקה השנייה - בדיקה שנעשית על ידי אנשי הביטחון בשדה -כוללת בחינה מדוקדקת של נוסעים שלא עברו את הבדיקה הראשונית. היא עלולה לסכן את זהותם של סוכנים". עוד נאמר כי הפנייה לבדיקה שנייה יכולה להתרחש אם יש אי סדירות בהליך הכניסה לישראל: "בדיקת הדרכונים, במכס, או בביטחון, וללא קשר לאם הנוסע מגיע לארץ, נמצא בשדה לטיסת מעבר, או יוצא לחו"ל". 


עוד נכתב במדריך, כי גורמי הביטחון בנתב"ג עשויים לבחור נוסעים בצורה אקראית על מנת לבדוק אותם.
על פי המסמך שנחשף באינטרנט, ברוב נמלי התעופה בעולם, לגורמי הביטחון בהם אין זמן לבדוק נוסעים לעומק. נמל התעופה בן גוריון הוא אחד היחידים שבהם זה קורה.
הנוסעים הנחשבים לחשודים ואלה אשר ככל הנראה יעברו בדיקה מעמיקה, הם אלה שביקרו במדינות מוסלמיות. "גברים בגיל שירות צבאי אשר נוסעים לבדם עם תרמילים הם המטרה השכיחה של גורמי הביטחון לבדיקה שנייה, ללא קשר ללאום שלהם אול צבע עורם", נכתב במדריך.
המדריך מפרט איך נראה חדשר הבדיקות בנתב"ג: "יש בו ציוד לבדיקת שאריות חומר נפץ, כלים לפירוק חפצים אישיים, בייחוד חפצים שלא מוכרים לאנשי הביטחון ומחיצות על מנת לבצע חיפוש על גופם של הנוסעים, אם יש צורך".