שר הביטחון  משה (בוגי)יעלון התייחס היום (ראשון) לארגון שירה את הרקטה ביום שישי: "התברר לנו שמדובר באחד מארגוני הג'יהאד העולמי, מה שנקרא ארגונים סוררים.  איננו יודעים אם מנהרות הגנתיות או מנהרות התקפיות, זה לא מעניין אותנו, ברור שאיננו מכניסים צורכי שיקום לרצועה כדי שייקחו את המלט למנהרות, איננו בטוחים שהמלט שלנו היה שם או מלט שנותר עוד מהקטארים".



יעלון הצביע לעבר על חמאס כאחראי לירי ואמר: "החמאס הוא אחראי ואנחנו תובעים ממנו לדאוג לזה שלא תשוגר אפילו לא רקטה אחת מרצועת עזה. במידה ותשוגר אנחנו נגיב בהתאם. בינתיים הספקנו לקבל מסרים שהחמאס עצר לטענתו את היורים, אני מקווה שזה המצב ואני מקווה שפניו של חמאס לא להסלמה אלא לשקט מהרצועה".



שר הביטחון התייחס גם לחשדות סביב מג"ד גדוד צבר של גבעתי סא"ל לירן חג'בי: "מה שקורה כעת באירועים בחטיבת גבעתי מעורר אצלי דאגה, גם אצל הרמטכ"ל. הנושא הזה מבורר כעת בצינורות פיקודיים וגם  בצינורות של חקירה של משטרה צבאית חוקרת, ואולי יש פה היבטים פליליים, בין אם זה התנהלות של המג"ד שיצא לחופשה וכנראה לא במקרה; גם מה שהתרחש בתוך הגדוד מבחינת דיווח על האירועים וחשיפת האירועים או טאטוא העניין מתחת לשטיח. מהבחינה הזו נבחנת התנהלותו של המח"ט שידע או לא ידע. מה שברור שעולה מאירוע הזה, שזה יוצא מן הכלל בצה"ל ולכן מתייחסים אליו כחריגה מהנורמה ולכן הוא מטופל".