הפרשיות בחטיבת גבעתי ממשיכות לעורר גלים, והערב (חמישי), שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התייחס לפרשה שמסעירה את צה"ל. "צה"ל הוא צבא שפועל על פי נורמות וערכים המחייבים את חייליו ומפקדיו, וימצה עד תום כל חקירה שמתקיימת בנוגע להתנהלותם של קצינים בו.

"מצופה מכל מפקד בצה"ל לנהוג על פי ערכי מוסר חסרי פשרות, להנחיל אותם לפקודיו ולשמש להם דוגמא. גם אם נחקר מקרה כזה או אחר, חמור על פי החשד ככל שיהיה, מדובר ביוצא מן הכלל שאינו מעיד על הכלל: מפקדי צה"ל בכל הדרגות הם ערכיים ומוסריים, ומבצעים את שליחותם במסירות. אני פוגש בהם כמעט מדי יום ואני מלא הערכה לרמתם ואיכותם.
"
"על המפקד להיות איש לדוגמא, ולא רק שיידע כל תורת הלחימה והמקצוע הצבאי', אמר דוד בן גוריון. 'עליו להיות איש מוסרי ולעורר בהתנהגותו ובהליכות חייו אמון בלב הפקודים' 
כך מצופה ממפקדי צה"ל. כך מצפים החיילים, הוריהם ואזרחי מדינת ישראל".

כזכור, 
הפרשה עצמה מגוללת שורה של חשדות חמורים, הכוללים הטרדות מיניות של לוחמים ע"י מפקד המחלקה, חשד לקיום יחסי מין תחת מרות של מפקדים, היעלמות של אמצעי לחימה, חקירה של נסיבות מוות של שני חיילים ביחידה, שאחד מהם היה אחראי על הנשקים ושתה רעל למוות לאחר שנקרא לחקירה. 

במקרה אחר, התאבד חייל לאחר שהושפל עם סרטון אינטימי. כמו כן בפרשה נחקרות עוד חשדות לזיוף מסמך של דיווח תאונת דרכים, שבו היה מעורב המג"ד ורכישת ציוד אישי ומתנות בכספי תרומות.

היום הייתה התפתחות דרמטית נוספת בפרשה. מפקד החטיבה, אלוף משנה עופר וינטר, זומן לחקירה באזהרה במשטרה הצבאית החוקרת, בחשד שידע אודות החשדות נגד פקודיו ביחידה והתעלם מדרישות החיילים להתערב בתלונות שהוצגו בפניו. 

גורם בכיר בצה"ל מסר כי מטרת החקירה לברר האם וינטר ידע על המעשים ולא העביר את המידע לגורמי הפרקליטות. עוד נמסר מהגורם הבכיר כי "וינטר שיתף פעולה באופן מלא בחקירה, ולאחריה התייצב אצל אלוף פיקוד הדרום, סמי תורג'מן לשיחת הבהרה".