"נלחמנו את אחת המלחמות הטובות שידעה המדינה והתחושה היא שאנחנו עומדים מול משפט ציבורי ועל מה? הביקורת הזאת לא הגיונית". כך אומר קצין בכיר בפיקוד הדרום, שטוען כי האווירה בציבור בעקבות צוק איתן שונה מאוד מההישגים שהושגו בשטח. "אנשים שלא לחמו דקה אחת ולא ראו שדה קרב מימיהם, לא יכולים לשפוט מערכה ואת תוצאותיה בלי להכיר אותה" מוסיף הקצין הבכיר בפיקוד הדרום. קצין בכיר נוסף, שאומר את הדברים בגלוי, הוא מפקד אגד ארטילרי 215, אל"מ אבירם סלע, שהיה אחד המפקדים הבולטים של מערך הפעלת האש בתותחנים במבצע. "יש מן הלקאה חברתית, לצד ביקורת שאני מעריך, כמי שגם משתייך לחברה, אבל לפעמים זה מאוד מבלבל. לפעמים הצורך שלנו לבקר ולהסתמך על גורמים שאינם מקצועיים עשוי לבלבל וליצור אי בהירות באשר לתוצאות. אני יכול לומר לך שההישג המבצעי של המערכה הזאת הוא פשוט אדיר. לא פחות מזה. זה ניצחון בנוקאאוט לא בנקודות".
 
״חמאס לא יעז לצאת נגדנו בקרוב״
 
אל"מ סלע אומר כי המציאות שהתגלתה לנגד עיני המפקדים במערכה הזאת היא מרתקת. "יש מולך ארגון ששם את כל יהבו ואת כל המשאבים שיש ברשותו כדי לבנות עצמו כצבא, להתעצם ולגרום לך נזקים. פרויקט המנהור של חמאס, 32 מנהרות שהושמדו שם - זו לא תחבולה של טרוריסט. זה פרויקט לאומי אדיר משאבים, במושגים שלנו זה כמו פרויקט הנגב והגליל של ישראל. גם בתשתית הלאומית שהחמאס השקיע, גם בהיקף המועסקים, גם בעלויות שלו וגם במשך הזמן שהוא לקח - והיכולת הזאת פשוט נלקחה באבחה אחת". 
 

הוא הוסיף כי התגובות הציבוריות לפעמים יכולות לעשות רע מאוד לתחושה של הכוח המבצע. גם לתקשורת יש אחריות לאומית בסיכום ההישגים של המערכה וחשוב מאוד שהמבוגר האחראי יבוא ויגיד שניצחנו".

הקצין הבכיר מפיקוד הדרום מחזק את אל"מ סלע: "שאף אחד לא יחשוב לרגע שהמערכה הזאת לא הסתיימה בתבוסה חד־צדדית. החזרנו את חמאס 50 שנה אחורה. רקטה כזו או אחרת לא אומרת שום דבר על היכולות שלו.כשיצאנו מעזה ידענו שיש אפשרות לירי, אבל גם ידענו שהחמאס לא יעז לצאת נגדנו במערכה נוספת. בטח לא בזמן הקרוב".