פרקליטות מחוז ת"א הגישה בשעות הצהריים (יום ב') לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום כנגד נור אלדין אבו חאשיה, תושב שכם בן 18, בגין רצח החייל אלמוג עשהאל שילוני ז"ל סמוך לתחנת רכבת ההגנה בת"א. מעצרו של אבו חאשיה הוארך עד תום ההליך נגדו. ״הנאשם תכנן לרצוח חייל באמצעות סכין מתוך תקווה שכתוצאה מהמעשה ייהרג ויזכה למעמד של 'שהיד'.״, נכתב בכתב האישום. אבו חאשיה מואשם ברצח בכוונה תחילה. 

על פי כתב האישום שהוגש ע"י עו"ד הדס פורר-גפני, ב-9 בנובמבר השנה נכנס אבו חאשיה לישראל באופן בלתי חוקי ולמחרת, ב-10 בנובמבר, החליט לבצע את הפיגוע. לצורך ביצוע הרצח רכש אבו חאשיה סכין ונסע לתחנת רכבת ההגנה בת"א. בסמוך לשעה 12:10, הבחין אבו חאשיה בחייל אלמוג עשהאל שילוני ז"ל, שנשא על גופו רובה מסוג 16-M. מיד לאחר מכן החליט אבו חאשיה לממש את כוונתו ולרצוח את שילוני, לקחת ממנו את הנשק ולבצע פיגוע במהלכו ירצח יהודים נוספים.  
"אבו חאשיה נעמד מול המנוח ודקר אותו בבטנו באמצעות הסכין", מתוארים בכתב האישום רגעי הפיגוע הרצחני. ״המנוח נפל על הכביש, ניסה להתגונן באמצעות רגליו, אך הנאשם המשיך ודקר אותו מספר פעמים נוספות. במהלך הדקירות ניסה הנאשם לקחת את נשקו של המנוח, אך נכשל בשל התערבותו של אזרח שהגיע למקום והיכה אותו״.  

כתוצאה מהדקירות הובהל שילוני לבית החולים שיבא תל השומר, עם נזק חמור בכלי דם ראשיים, שהוביל למצב של הלם תת נפחי ונזק איסכמי (הקשור בספיקת הדם) למערכות הגוף השונות. בבית החולים ניסו הרופאים במשך שעות ארוכות להצילו, גם באמצעות התערבות כירורגית, אך מאמצי הרופאים לא צלחו והוא נפטר בבית החולים בסמוך לשעה 21:30.